Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 19:20   #181
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldste ble ammet i 6 uker, da måtte jeg dessverre slutte av medisinske grunner. Minsten ble ammet til han ble året.

Gammel 14-04-08, 19:46   #182
bonzie
På tjukka

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Sørlandet
bonzie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ammet snuppa i ca 8 mnd, da ville hun ikke ha mer. Håper egentlig å få amme mer neste gang, men vi får vel bare se hva som skjer!

bonzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:57   #183
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ammes det mye enda, (snart 13 mnd.), ingen planer om å slutte.

Gammel 20-05-08, 23:35   #184
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster ble ammet i 14 mndr. Ble anbefalt å slutte da jeg ble gravid. (Oppdaget svangerskapet rett før hun ble 1 år, men brukte tid på å trappe ned.)

Mellombror ble ammet i 1,5 år. Sluttet fordi jeg ble gravid og innlagt på sykehuset pga hyperemesis.

Lillesøster ammes fortsatt, og hun er 2 år og 4 mndr.

Gammel 27-05-08, 13:55   #185
cccc
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
cccc har et hav av muligheter foran seg
Standard

Eldstemann ble avvent cirka 4 måneder før lillebror kom (rundt 1 år og 9 måneder gammel), mens lillebror var rundt 2 år.

cccc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:59   #186
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ammet 15 mnd sist, håper på omtrent det samme nå.

Gammel 05-06-08, 22:24   #187
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Da er det slutt for vår del, 14 mnd.
Han mista gradvis interessen og på slutten var det med nød og neppe han hadde tid til å die nokre minuttar.

Pga. av hudsjukdom hadde eg veldig dårlege odds for å klare å amme. Eg er såleis strålande fornøyd med å klare heile 14 mnd.

Eg kunne gjerne amma lengre dersom Lillebror hadde vore interessert, men interessen har berre dalt siste to månadane og no var det jamt slutt. Han vart tilbydd, men avviste.

Gammel 05-06-08, 22:34   #188
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Da er det slutt for vår del, 14 mnd.
Han mista gradvis interessen og på slutten var det med nød og neppe han hadde tid til å die nokre minuttar.

Pga. av hudsjukdom hadde eg veldig dårlege odds for å klare å amme. Eg er såleis strålande fornøyd med å klare heile 14 mnd.

Eg kunne gjerne amma lengre dersom Lillebror hadde vore interessert, men interessen har berre dalt siste to månadane og no var det jamt slutt. Han vart tilbydd, men avviste.

Så flott at du klarte å amme i 14 mnd med så dårlige odds! Det er jo supert!

Snusken min har ingen planer om å slutte med det første virker det som, vi har akkurat såvidt (forhåpentligvis) klart å avvenne ham med nattpuppen her. Han er snart 14 måneder, og veldig glad i mammaen sin deilige melk.

Gammel 10-06-08, 12:49   #189
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da er en epoke over her. Har nesten litt kjærlighetssorg, men snuppa er jo ikke interessert etter at jeg var bortreist i helga. Prøvde å lokke henne igår, men hver gang hun kom borti, så sa hun "æss".

Men for all del, hun er snart to år, i september, så jeg har gjort mitt og vel så det. Likevel er jeg litt snufsen.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:17   #190
F!reF|y
Fullverdig medlem

F!reF|y sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her ble det ammet i 6 uker. Prøvde det meste for å få det til å fungere, men det gjorde det ikke.

Må si jeg gruer meg når/om jeg skulle få et barn til, mtp på ammingen...

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 21:36   #191
Lissie
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
Lissie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg fikk ikke til å amme første man. Andre man ammer jeg. Får se hvor lenge han vil ha mm, men tenker rundt et år!

Lissie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 21:37   #192
Lissie
Nybegynner

Lissie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av F!reF|y, her.

Her ble det ammet i 6 uker. Prøvde det meste for å få det til å fungere, men det gjorde det ikke.

Det er ofte lettere med andre enn første mann. Jeg fikk det som jeg skrev i forrige innlegg til med andre, men ikke første gang!

Lissie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 10:04   #193
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg ammet førstemann til hun var nesten to år. Håper å kunne amme nestemann til han er hvertfall passert ett år.

Gammel 22-06-08, 12:51   #194
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

nr 1 i 8 mnd
nr 2 i 15 mnd
nr 3 i 10 1/2 mnd

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:13   #195
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Storesøster ble ammet i 14 mndr. Ble anbefalt å slutte da jeg ble gravid. (Oppdaget svangerskapet rett før hun ble 1 år, men brukte tid på å trappe ned.)

Mellombror ble ammet i 1,5 år. Sluttet fordi jeg ble gravid og innlagt på sykehuset pga hyperemesis.

Lillesøster ammes fortsatt, og hun er 2 år og 4 mndr.

Da var Lillesøster ferdig med ammingen. 2 år og 7 mndr. Puppen var verken god eller full etter jeg ble gravid. Det gikk en stund, men nå vil hun ikke ha.

Gammel 21-08-08, 21:19   #196
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Eldstemann fikk sin siste dråpe morsmelk da han var 6,5 mnd. Med lillesøster var det ugjenkallelig slutt allerede etter 2,5 mnd.

Gammel 21-08-08, 21:24   #197
vickyw
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2008
vickyw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ammet henne til hun var 10mnd, da ville hun ikke ha mer...

vickyw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 15:28   #198
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Ammet i ca 11 mnd. Da ville hun ikke mer selv. Greit nok.

Gammel 22-08-08, 20:25   #199
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nr 1: 18 mnd
Nr 2: 13 mnd
Nr 3: 26 mnd
Nr 4: ammer jeg enda, hun er 14 mnd nå.

Gammel 22-08-08, 23:44   #200
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av F!reF|y, her.

Storebror ble ammet i ca 6 uker før jeg måtte ty til flaske. Grudde meg veldig til lillebror kom.
De samme puppene, men en annen unge. Denne gangen har amminga gått smertefritt. Gutten suger bedre og er rett og slett en liten dunderklump - herlig med tanke på hvor liten og skral storebror var da han bare fikk pupp.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.