|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)
*he* *he* Nei, det er ikke slik jeg ser det. Som jeg har sagt tidligere så er det en gang at bilen har vært i bevegelse uten at barna har vært sikret. Jeg var også en gang fristet til å rygge to meter (i vår egen oppkjørsel) uten å sikre ungene, men da fikk jeg slik kjeft av storesøster at jeg skrinla det.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Hvis du ser det sitatet som jeg hadde med fra Kaz, så virker det som om hun mener det er bare to måter å forholde seg til dette på.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Og der har vi vel forskjellen, tenker jeg. Jeg klarer fint å vurdere risiko, selv om jeg sikrer og mener at det alltid er nødvendig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Og nøyaktig hva er det du mener er forskjellen på det og det jeg gjør? Ettersom jeg også alltid sikrer ungene?
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Du sikrer barna selv om du "ikke alltid mener det er nødvendig", jeg sikrer barna og mener at det alltid er nødvendig - når man ferdes i bil. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
OK. Så du mener det hadde vært nødvendig av meg å sikre ungene hvis jeg hadde (fått lov til av storesøster til å) rygge(t) to meter på min egen gårdsplass. Hvorfor? Hva kunne ha skjedd?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 21-11-06 kl 13:58. Årsak: glemte litt tegn her og der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den enste forskjellen er alltså hva men tenker, handlingen er den samme. Resultatet er det samme, barnet er alltid forsvarlig sikret i bilen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Juba Juba
Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)OK, nå er jeg litt forvirret jeg. Hvem sa hva:
Jeg mener ikke at en gir fullstendig f***, jeg mener at i noen tilfeller så er det noen som vurerer situasjonen slik at de mener det ikke er viktig å sikre barnet i bilen basert på risikovurdering av trafikkbildet f.eks.
Men det er jo to måter å forholde seg til det på, enten sikrer man alltid, eller man gjør det ikke. Er vel ingen mellomting der. Hva skulle det være da, sikre litt?
Nettop, ingen forskjell. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Juba Juba
Ikke jeg, synes til og med jeg har vært ganske tydelig jeg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|