Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer?
Ja 128 90,14%
Nei 4 2,82%
Det burde holde med holdningskampanjer 10 7,04%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 10:18   #1
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Jeg synes det er dumt at de må gå så langt som å lage en lov om det. Det burde vært en selvfølge at man ikke røyker i bil med barn i.

Gammel 21-11-06, 10:21   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ingen av dere som synes det er problematiske med et forbud som kanskje ikke blir etterfulgt? Jeg er bla usikker på dette med om det er lov å slå barn eller ikke. Altså jeg er imot at barn blir slått, men jeg er usikker på om et lovforslag er veien å gå. Så vidt jeg vet er tallene for mishandling ol de samme som før forbudet?

Gammel 21-11-06, 11:46   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg synes det er dumt at de må gå så langt som å lage en lov om det. Det burde vært en selvfølge at man ikke røyker i bil med barn i.

Det burde også være en selvfølge at man ikke slår barn, men dessverre må vi ha en lov om det også...

Gammel 21-11-06, 11:47   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Er selvsagt for! Det burde være en selvfølge!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:53   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde jo holde med holdningskampanjer, men siden det ser ut som om det ikke hjelper er det kanskje på tide med forbud?

Jeg er veldig usikker på hva jeg mener altså, for jeg er ikke for lover i hytt og pine, samtidig er jeg enig med Iset i at "om EN person slutter å røyke i bilen i frykt for kontroller eller at h*n blir mer opplyst pga. vedtaket og tenker seg mer om, så er iallefall h*ns barn reddet ut av faenskapet."

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:53   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg for. Selvfølgelig.

Men i forhold til håndhevelse: Kanskje er det like effektivt å bli den brysomme nabokjerringa som sier klart ifra når hun ser noen sitte og røyke i bilen?

Gammel 21-11-06, 12:40   #7
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Men i forhold til håndhevelse: Kanskje er det like effektivt å bli den brysomme nabokjerringa som sier klart ifra når hun ser noen sitte og røyke i bilen?

Terskelen for å si i fra er kanskje lavere hvis det faktisk ikke er lov å røyke med barn i bilen?

Jeg tror absolutt et slikt forslag har noe for seg. Det sender et signal om at det faktisk er ganske alvorlig og skadelig for barna å røyke med dem tilstede i bilen. Jeg tror mange foreldre/andre som røyker med barn i bilen har en litt sånn holdning.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:42   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det er kanskje lettere å si i fra hvis det faktisk ikke er lov å røyke med barn i bilen?

Jeg tror absolutt et slikt forslag har noe for seg. Det sender et signal om at det faktisk er ganske alvorlig og skadelig for barna å røyke med dem tilstede i bilen. Jeg tror mange foreldre/andre som røyker med barn i bilen har en litt sånn holdning.

Nettopp. Om man sier fra og det fremdeles er lov, vil jo bare folk bli sure og påpeke at de faktisk har LOV til dette. Om det er forbudt, blir det jo litt annerledes. De færreste vil vel ringe politiet akkurat, men de kan iallefall ikke sitte der og snakke om "fritt land" osv.

Gammel 21-11-06, 13:08   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nettopp. Om man sier fra og det fremdeles er lov, vil jo bare folk bli sure og påpeke at de faktisk har LOV til dette. Om det er forbudt, blir det jo litt annerledes. De færreste vil vel ringe politiet akkurat, men de kan iallefall ikke sitte der og snakke om "fritt land" osv.

Ja, vi ser jo hvor flinke folk er til å overholde forbudet mot å snakke i mobiltelefon når de kjører bil ...
Allikevel heller jeg visst mot at jeg er for et forbud mot røyking i bil (generelt egentlig -og iallfall når det er unger i bilen).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.