Sv: Hva bør man få skrive på forum?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Man kan vel skrive det man vil på fora, forutsatt at man kan stå for det, og at man takler de reaksjonene som eventuelt måtte komme.
Ja, men poenget mitt er vel heller at mange innlegg blir lest på en annen måte enn de ble skrevet. Og kommunikasjon er alltid noe som oppstår mellom to parter. Du sier jo i realiteten at alt ansvare ligger på den som skriver, hvorfor synes du det skal være slik?
Opprinnelig lagt inn av leliane, her.
Jeg engasjerer meg sjelden i slike metadiskusjoner, men leser dem med en viss interesse og lærer ganske mye om FP-kulturen. Etterhvert lærer man seg kodene, virker det som, og hvis ikke, forsvinner man fort.
Metadiskusjon? Du tenker nå denne tråden, ikke sant?
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Sykkeltråden er bare en av mange der FP-ånden virkelig kommer fram.
Nei, det er jeg uenig med deg i. Jeg har vært på flere forum og mitt inntrykk er at det er slik overalt. Når noen er oppskjørtet (eller emosjonelle som kanskje er et mer korrekt uttrykk. ) så er det som regel noen som tar det bokstavelig. Unntaket er "gamle travere" for de kjenner man jo så da vet man jo at dette var tull, sarkasme, et frustrasjonsinnlegg etc.
Jeg synes slike ting er veldig interessant, og lurer på om det er den skriftelige formen som gjør at man leser innleggende "i en annen ånd" enn de er skrevet?