Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer får deg til å gråte?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-08, 12:30   #81
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer får deg til å gråte?

Scenen hvor Lilja løper etter bilen når moren forlater henne, er den versteste. Kom noen tårer da, ja.

Gammel 10-08-08, 16:40   #82
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Lilja 4 ever.

Den var helt fryktelig ja, lånte den på biblioteket nå, og jeg orket ikke se den ferdig, jeg grein så fælt.

Også barnefilmer, jeg går ikke på kino med eldste, for på nesten alle barnefilmer så er det noe som skjer med barn eller dyr, og da er løpet kjørt. Da får vi heller se filmer sammen hjemme, og tute alt vi bare orker.

Jfr:
Istid
Kamilla og tyven
Spirit
2 gode venner
My girl
Free Willy, for å nevne noen.

Gammel 10-08-08, 16:42   #83
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg griner av alt jeg, men jeg tror aldri jeg har grått så mye til en film som jeg gjorde til Titanic. Jeg var utrøstelig.

Gammel 18-08-08, 00:48   #84
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg gråter av alt! Også thrillere.. det går jo oftest bra til slutt, sant?
Hulkegråter og er like flau hver gang.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 07:17   #85
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg griner av alt jeg, men jeg tror aldri jeg har grått så mye til en film som jeg gjorde til Titanic. Jeg var utrøstelig.

Filmnerd som jeg er, klarte jeg aldri å gråte eller på noen måte engasjere meg emosjonelt i Titanic.
Jeg var bare så umåtelig skuffet over at den lenge påventede storfilmen til en av mine favorittregissører - med to av de beste unge skuespillerne som var å oppdrive på den tiden! - ble redusert til et klissete såpedrama.
Med Kate og Leo på autopilot, jeg hadde sett dem begge så mye bedre før.

Gammel 18-08-08, 07:39   #86
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gråter ofte av film, og tårene sitter uten tvil løsere etter et par barnefødsler. Gråtefilmen over alle gråtefilmer er likevel gode gamle 'Kramer mot Kramer' fra 1979 eller noe sånt.

Gammel 18-08-08, 07:44   #87
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fallene engler, jeg gikk ut av rommet etter ca 2 minutter.

Gammel 18-08-08, 07:48   #88
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sukk.
Kom på noen til:

Edward Saksehånd
- den har jeg bare sett en eneste gang, men den gjorde et uutslettelig inntrykk.
Jeg har rett og slett ikke orke å utsette meg for den emosjonelle påkjenningen en gang til.

Dying Young - med Julia Roberts som hjemmepleier og Campbell Scott som kreftsyk.

A.I - tuuut!

Moulin Rouge - Dobbel-tuut!!

E.T - "I'll be right here"...

Powder, om en annerledes ung gutt, og Shine, filmen om pianisten David Helfgott - to av de svært få filmene jeg har sett min mann gråte av.

Sist redigert av Enhjørning : 18-08-08 kl 07:53.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 09:09   #89
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg gråter ofte til film, men jeg kan også felle noen tårer til Ekstrem oppussing.
For ikke snakke om alle de andre rørende tingene her i livet som 17.mai, skoleavslutniger hvor barna opptrer osv.

Den siste filmen jeg gråt til ( hulkegråt faktisk) var PS! I love you.
Ellers husker jeg ikke alle sammen altså. Det er mange

:lettrørt:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:33   #90
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte nesten å grine av den forferdelige Prada-filmen. SÅ dårlig var den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:56   #91
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg begynte nesten å grine av den forferdelige Prada-filmen. SÅ dårlig var den.

The Devil Wears Prada!?
Jeg syntes den var knas!

Gammel 18-08-08, 11:57   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meryl Streep rocker, men storyen? Og all den fantastiske moralen? Jeg satt sånn: hele den siste halvtimen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:29   #93
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Den siste filmen jeg gråt til ( hulkegråt faktisk) var PS! I love you.
:lettrørt:

Den filmen så jeg en natt her på sykehuset.. lå og hulkegråt og håpte virkelig ikke de skulle komme inn og sjekke til meg.. Litt pinlig liksom... "Nei det er ikke meg, det er filmen.."

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:58   #94
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke så veldig ofte jeg gråter av filmer, men en som berørte meg veldig (den gjør vel det fortsatt) var en film som heter Nobody Knows.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 17:40   #95
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Min bror bjørnen. Heldigvis ber ikke barna om å se den så ofte.
Hvorfor jeg sipper til den filmen: Jeg så den på kino med storebror, og etter at vi kom hjem dro jeg på sykehuset og var der til min bestemor døde senere samme natt.

Ellers så er "Stekte grønne tomater" og "Blomster av stål" på lista. "PS jeg elsker deg" derimot, der var jeg tørr i øyene.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 18:15   #96
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg griner av alt mulig. The Crow, Mamma Mia når hun synger Slipping through my fingers, Beloved og mange mange flere.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 20:38   #97
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

PS. I Love You, fikk meg til å stortute i nesten 2 timer. Jeg våknet med de mest hovne øyne på lørdags morgen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 00:04   #98
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

PS. I Love You, fikk meg til å stortute i nesten 2 timer. Jeg våknet med de mest hovne øyne på lørdags morgen.

:dulter:
Jeg også.
Var helt stiv i ansiktet da filmen var ferdig. Jeg pleier normalt ikke hikste når jeg ser film, men det gjorde jeg her. Tror faktisk dette er den filmen jeg har tutet mest til.
Ennå jeg ikke likte boka spesielt.

"The Champ", "Dad", "Tornefuglene" ( dog ikke film) er andre Kleenexfilmer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:10   #99
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Er det feil å bli rørt av tyskeren som vant triatlon (eller hvordan det skrives) i OL idag når jeg ikke har noen tilknytning eller "interesse" av verken Tyskland eller sporten triatlon?

Jeg er håpløs. Rett og slett.

Gammel 19-08-08, 22:46   #100
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Gi meg en dramafilm og jeg griner.

Det er ikke en film som har fått meg til å grine mest, men en dokumetar som handlet om dødshjelp til en gammel mann i Nederland.

Og jeg kom akkurat på den filmen som har satt seg mest fast hos meg - og som gjorde at jeg aldri mer kan høre "You are my sunshine, my only sunshine..." igjen uten å få tårer i øynene. Ikke klarer jeg å finne filmen noe sted og ikke er jeg sikker på tittelen, men noe slikt som "Scenes from Lakeview" tror jeg det var. Dokumentar om et kjærestepar, begge får hiv - den ene starter med å filme dem og deres verden i det den andre får diagnosen. Og det er han som var frisk lengst (uten hiv) som dør først - og når han døde synger han som er igjen (og selv har hiv) den sangen.

Om det er noen som vet hva filmen heter så blir jeg veldig takknemlig for å få vite det...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.