Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Clone Wars

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 10:46   #17
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The Clone Wars

Opprinnelig lagt inn av KristinS, her.

I og med at de sier at den inneholder til dels store mengder voldsomme kampscener syns jeg kanskje at denne ikke egner seg for junior på 6,5 år. Men så ser jeg at det er 5- åringer osv som har sett og flere som sier at den ikke er så skummel, så da lurer jeg da om det er vi som er for overbeskyttende eller ikke?

Vel, filmen direkte oversatt til norsk er da Klone Krigen. Med vekt på KRIG!
Det er mye skyting i filmen og mye slossing. Men vi er jo oppvokst med f.eks Tom & Jerry som gjerne dreper hverandre daglig med både det ene realistiske våpnet etter det andre (økser, kniver, pistoler etc).

Ungene våre skjønner gjerne mer enn det vi tror og de får ekstremt mye input fra f.eks barnehagen eller skolen. Gutta mine fyller 7 i januar og da fant jeg ut at det var greit å ta de med på denne filmen. Dessuten spiller de Lego Star Wars på PS3 hjemme og der er det like mye skyting og fekting som på filmen.

Dette er en animasjonsfilm og barna skjønner nok at det kun er film når det kommer til stykket. Men som jeg sier til mine barn; synes du det blir for skummelt, så går vi bare. Enkelt og greit.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.