Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke fem album må alle ha?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-08, 00:00   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fem album må alle ha?

Vi er visst ikke så gode til å telle noen av oss.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 00:58   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer en en-låts-person enn album-person, men det er jo mange album som inneholder masse bra låter da.

Mye bra er nevnt før her. Legger til:

Paolo Nutini - These streets (Åh så bra!)
Supertramp - Breakfast in America
Robbie Williams - I've been expecting you + Escapology (bittelitt )
Rosie Vela - Zazu (F A N T A S T I S K )
Bel Canto - Shimmering Warm and Bright
Manfred Mann's Earth Band - Best of
Duran Duran - Greatest (høy mimrefaktor)
Donald Fagen - The nightfly
Dire Straits - Love over gold

Og som mange andre her er jeg helt med på at Bowie, Depeche og Pink Floyd er musts. Og høyner med Steely Dan, Prefab Sprout, Lloyd Cole og Chris Rea. Og Pet Shop Boys så klart.

Sist redigert av Miss Norway : 05-08-08 kl 01:27. Årsak: Glemte Steely jo...
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:10   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen nevnt Billy Bragg?

Og så må du jo ha en av mine etterpåfestfavoritter:

Gammel 05-08-08, 08:16   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:25.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 11:38   #5
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo nevnt mye bra, og en del heller tvilsom, musikk allerede, og jeg kunne sikkert satt sammen en akesptabel desert island collection fra det som er nevnt. I stedet for å gjenta tar vi 5 plater som, så vidt jeg kan se, ikke er nevnt, men som jeg alltid har med meg. (Det er en god del av de som er nevnt allerede jeg alltid har med meg også da).

Kronologisk:
The Who My Generation (1965). Dette er tidenes beste debutalbum. The Who har nok gitt ut plater etterpå som man kan hevde er bedre, Who's Next for eksempel, men denne sitter bare som et skudd.
Love Forever Changes (1967). Det er faktisk dette som er det definitivet albumet fra Los Angeles det året, og ikke The Doors som mange later til å tro. (Og L.A. Woman er vel forresten det beste Doors-albumet).
Captain Beefheart & The Magic Band Trout Mask Replica (1969). Eksperimentelt mesterverk! Produsert av Frank Zappa. Det er ikke helt uvanlig å avvise denne platen som bare tull og rør, men det er altså så feil som det kan bli.
Brian Eno Another Green World (1975). Platen der Eno begynte med «ambient»-greiene sine, men det er mye pop her fortsatt. Dette er, sammen med den neste, et av albumene jeg har spilt mest.
Talking Heads Fear of Music (1979). Det åpenbare valget for Talking Heads er jo overflødighetshornet Remain In Light, som også ble produsert av Eno, men jeg har hørt mye mer på dette mer minimalistiske albumet.

Det ble mye gammelt. Jeg hiver på et par som kom ut etter at aC ble født også, siden det er hennes tråd; disse tror jeg heller ikke jeg kommer til å fjerne fra iPoden noen gang:

The Shins Oh Inverted World (2001) En fenomenal pop-plate.
Arcade Fire Neon Bible (2007) Viser at «symfonisk» ikke alltid er et skjellsord når det brukes om et rockealbum.
M.I.A Kala (2007) London Calling for det nye århundret; ikke fordi det ligner på The Clash, men fordi den virker både like tidsriktig og tidløs som Strummer & co må ha gjort i 1979.

Jeg skulle forvrig tro at alle platene som er nevnt er å finne i tilbudshyllen til Platekompaniet fra tid til annen.

Ben "Hope I die before i get old" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 11:59   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som er altfor lat til å gidde å lage lister? :ikke autist:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 12:07   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker gammel hippie-musikk når jeg drikker den siste ølen:

Gammel 05-08-08, 12:28   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok litt på linje med Torsk. :lat:

Ellers må jeg si, jeg setter aldri mine bein i platebutikker. Det er sånt man har internett til. Nå er nok min musikksmak litt sær i forhold til flertallet her, så de fleste album som andre her har listet opp får meg til å tenke Gidder folk virkelig å høre på sånt, lizzom?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 13:32   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for at du satte opp både "before aC" og "etter aC"-liste, BM.

Jeg skal sette meg med denne tråden en dag jeg har tid og skrive handleliste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 13:16   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Kunne ikke se Dire Straits: Brothers in Arms nevnt av noen, og er absolutt noe som bør være på plass.

Ellers artister som har fast plass på mp3-spilleren min, uten at jeg egentlig vil trekke fram spesielle album:
- The Band
- Lynard Skynard
- Bad Religion (og Greg Graffin solo-er)
- Pink Floyd (og David Gilmour/Roger Waters solo-er)
- Green Day
- Metallica
- Iron Maiden
- Queen
- The Who
- Weezer
- Nofx

Den store favoritten blir imidlertid Bad Religion, og albumene Suffer, Stranger than ficion og Generator.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 13:27   #11
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har tenkt litt på denne og føler meg nå klar til å svare:

Madrugada: Gjerne alle, men må jeg velge en blir det Industrial Silence.
Michael Jackson: Thriller. Joda, han var en gang et musikalsk geni.
Macy Gray: On how life is. Dette er musikk for både sorg og glede. Helt klart hennes beste album.
Eminem: The Eminem show eller 8 mile. Kanskje litt smalt, men Eminem er et råskinn på tekster.
The White Stripes: Elephant.

Det blir fem, men er selvfølgelig alt for lite.

Gammel 15-08-08, 20:52   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glemte å sette opp Minor Majority!! viktig viktig.

Gammel 16-08-08, 15:50   #13
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Metallica - Black Album
Godsmack - IV
Pink Floyd - Dark Side of the moon
Raga Rockers -
Jean Michelle Jarre- Oxygene

Gammel 16-08-08, 16:32   #14
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Weezer- Weezer(det blå albumet)
REM- alt egentlig
Lars Winnerbäck- Singel og Kom
Magnetic Filelds- 69 lovesongs(den bare må man ha)
Counting Crows- August And Everything After
Ani Difranco- to the teeth
Pogo Pops- surf
Ihvertfall en plate av Raga, Jokke og DumDum, egentlig alt.

Gammel 16-08-08, 16:46   #15
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

David Bowie -The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 19:36   #16
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror kjapt de 5 "must" blir 100.

Gammel 16-08-08, 19:42   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Joni Mitchell - Blue
Tori Amos - From the Choirgirl Hotel
Carole King - Tapestry
Don McLean - American Pie

Og Goldbergvariasjonene, i en eller annen legendarisk variant.

Gammel 16-08-08, 20:55   #18
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Raga Rockers - forbudte følelser
Metalica - black album
Dire Straits - brothers in arms

Mark Knopfler - philadelfia er også veldig fin - men kansje ikke et must!

Ellers bør man lytte til:
jokke og valentinerne
dum dum boys
cc cowboys
ane brun
madrugada
national bank
coldplay
kaizers
audioslave - be yourself, i am the highway, + +
the white stripes!!! dritkule! (my doorbell, seven nation army, hotel yoba)
minor majority

Musikk

Gammel 16-08-08, 20:58   #19
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Animal alpha

og noe som faktisk er veldig kult er THE SOUNDS!

(Kilde: youtube.com)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.