Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 10:32   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe en pinnekjøttfersking?

I tillegg til alle de gode rådene du allerede har fått, synes jeg det blir veldig godt om du steker pinnekjøttet litt i ovnen etter koking Da blir det litt sånn sprøtt og godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:43   #2
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

I tillegg til alle de gode rådene du allerede har fått, synes jeg det blir veldig godt om du steker pinnekjøttet litt i ovnen etter koking Da blir det litt sånn sprøtt og godt

Det pleier vi også gjøre, og da legger vi over vossakorv og evt andre pølser til kresne unger, og så varmes de opp samtidig og får en liten brun glød. Lekkert og godt!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 10:54   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg legger det på rist under grillen i fem minutter, da blir det herlig crisp.

Også har jeg med noen gulrøtter i kålrabistappa, for det blir fin farge av det.
Obligatorisk tilbehør er jo øl (munkholm til meg) og akevitt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:57   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg vil absolutt anbefale å ha noen gulrøtter i kålrabistappen, samt å dele grønnsakene i små biter, slik at de ikke koker så lenge. Lag mye, for en god kålrqbistappe går unna! Minst mulig vann også. da blir smaken konsentrert, og ikke vannete. Hell av alt vannet og ha i en durabelig smørklatt, fløte, salt og pepper, mos med stavmikser- FERDIG. Jeg beregner en økokålrot pr. 2 pers, samt 1,5 gulrøtter. Økokålrot er edfinitivt tinge her, den er mildere og søtere på smak og mye enkelre å skrelle, ettersom den ikke er innsatt med det ekle stoffet.

Skal man lage god mat, må man ha mye godt oppi

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.