Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å pakke til Tyrkia-tur ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 23:58   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å pakke til Tyrkiatur...

Jeg synes det høret ut som du har med lite. Men jeg er kanskje litt for ekstrem når jeg pakker. 4 åringen vår klarte å grise noe vannvittig med mat og is når vi var på tur + et par tisseuhell, så hun brukte mange skift. Ett skift hver kveld, men på dagtid hendte det hun kunne bruke samme klærne to dager. Jeg gidder ikke og vaske på ferie, så til tre små barn så ble det mye klær med på oss. Du har litt større barn så de griser jo ikke så mye.

Ta med en langermet og en langbukse, sokker, sandaler og badesandaler, to sett badetøy, solhatt/hodeplagg og solkrem. Ekstrempakkeren meg har med i alle fall 7 strandkjoler, 4 shorts, 7 T-skjorter, samt kveldsantrekk i tillegg (som jeg gjerne har ett til hver dag om det er kjoler, eller en overdel til hver kveld + underdeler som kan brukes to dager.) Hvis du pakker halvparten av det jeg pakker så tipper jeg du har nok. Men 4 åringen vår hadde ikke mye rent med hjem altså. Veldig deilig å ha et lite fleecteppe på reisa på både fly og buss, samt ei sånn lita oppblåsbar pute.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:09   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ekstrempakkeren meg har med i alle fall 7 strandkjoler, 4 shorts, 7 T-skjorter, samt kveldsantrekk i tillegg (som jeg gjerne har ett til hver dag om det er kjoler, eller en overdel til hver kveld + underdeler som kan brukes to dager.) Hvis du pakker halvparten av det jeg pakker så tipper jeg du har nok. Men 4 åringen vår hadde ikke mye rent med hjem altså. Veldig deilig å ha et lite fleecteppe på reisa på både fly og buss, samt ei sånn lita oppblåsbar pute.

Jeg trodde du hadde reist en hel del?

Jeg pakker omtrent som HI. Hjelpe meg, jeg gidder ikke vaske kontinuerlig fem dager etter jeg kommer hjem heller. Det er fort gjort å skylle opp et plagg på ferie.

Vi kom nylig hjem fra to uker på ferie, og halvparten var waste. Man trenger ikke annet en noen få shortser, t-shirts og kjoler. En lett jakke er greit på flyet, men trengs ikke der nede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:15   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde du hadde reist en hel del?

Jeg har det, men lærer aldri. Vi er litt av et syn om alle 5 skal på ferie sammen i 2 uker. Kunne trengt kurs i å pakke lite. Mannen er flink til å pakke til seg selv, men jeg er elendig på å pakke til ungene og meg. Har ei på jobben som kun reiser med håndbagasje selv om hun skal 2 uker til Thailand. Jeg har langt igjen dit for å si det sånn, men en mellomting hadde jo vært greit.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:33   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har det, men lærer aldri. Vi er litt av et syn om alle 5 skal på ferie sammen i 2 uker. Kunne trengt kurs i å pakke lite. Mannen er flink til å pakke til seg selv, men jeg er elendig på å pakke til ungene og meg. Har ei på jobben som kun reiser med håndbagasje selv om hun skal 2 uker til Thailand. Jeg har langt igjen dit for å si det sånn, men en mellomting hadde jo vært greit.

Så godt å høre at vi er flere Jeg skjemmes nesten når vi er på tur pga all bagasjen. Ja jeg er også meget reisevant fra jeg var liten og etter å ha b.la arbeidet i reiselivet. Hater å ha med for lite og vi må da pynte oss i varmen og det krever ulike antrekk slik at vi ikke bruker det samme hver kveld Når vi kommer hjem er kun halvparten brukt.
Ang Tyrkiaturen så er det meget varmt der så det holder med kun ei jakke men selv den tror jeg ikke du får bruk for.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:16   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Å pakke til Tyrkiatur ...

Pakk det du tror du trenger og ta ut halvparten fikk jeg i råd en gang. Tyrkia på denne tiden? Da er det varmt der. Ta ikke med mer enn èn langermet genser/jakke og langbukse.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.