Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utstyr til skolestart

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 12:19   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstyr til skolestart

Vi har kjøpt pennal, bokbind og navneetiketter til bøkene. Sekk har JC fått på skolen. Matboks og vannflaske har han fra før. Turnsokker også. Innesko blir enten sommerens sandaler eller crocsa. Tøfler er gjerne litt glatte under, og det hender også at ungene går på innesko mellom to bygg, så skikkelig såle er kjekt. -De skal jo også ha innesko på seg ved evt. brannalarm, og vanlige tøytøfler fungerer dårlig dersom man må stå ute i pøsregnet et kvarters tid.

Ellers satser vi på å ordne skikkelig utetøy, regntøy, gummistøvler og vindjakke. Det blir vel en del uteskole. Merkelapper til klærne er kjekt, for det er utrolig mye tøy som forsvinner på skole og sfo. Til slutt har jeg lovet JC at han skal få en nøkkelring etter valg, til å henge på sekken så han kan kjenne igjen sin sekk blant de andre gulsekkene.

Ellers har jeg sett over pennalet vi kjøpte, og ser at jeg skal bytte ut fargeblyanter og blyanter med begynnerblyanter/farger som er tykkere og passer bedre til 1. klassingers skrivegrep og motorikk.

Sist redigert av Kaija : 19-07-08 kl 22:26.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.