Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?
Når jeg leser denne tråden er jeg glad for at jeg har vært klar i min tale til slekt og venner om spesialredskaper til kjøkkenet. Vi eier knapt noe av det som er nevnt i tråden.
Men noen støvsamlere har vi. Det mest unyttige er selvsagt diverse tupperware-dingser, som svigermor har prakket på oss. Vi har f.eks. en sånn boks til å sette 2 liters isbokser i, som er isolert, sånn at isen skal holde seg kald lengre. Og så er det små rom på sidene til non-stop og sånt ( i følge svigermor). For det første er det bare de kvadratiske boksen som passer oppi, for det andre skjønner jeg ikke vitsen - vi tar da ikke isen ut av fryseren i timesvis før vi har tenkt å spise den, og for det tredje står boksen så ustødig oppi der, at når man bruker isskje og isen er litt hard (som den selvsagt er i en isolert boks som ikke lar isen bli myk) så hender det at hele isboksen kommer ut av sin flotte beholder - og det så non-stopen spruter. (Har prøvd oss noen ganger hos svigermor, vår egen har aldri vært brukt).
Og så har vi en del påleggsbokser, som vi aldri bruker. Ja, og så må jeg jo si at sånne runde visper er ubrukelige. (Vi har en fra... jada. Tupperware). Jeg foretrekker sånne i metall med spiral rundt, hvis dere skjønner, for den når jo inn i krokene. Mens de der runde visper bare på midten.
|