Sv: FRP kritisk til utnevnelse av Raja som leder av UNE
Opprinnelig lagt inn av Libra, her.
Men, blir det rett å samenligne det å ha hatt en stilling hvor man politisk mener noe om regelverket og det å ha en annen hudfarge?
Så vidt jeg kjenner til (og jeg er fullstendig klar over at jeg kan ta feil ) så har ikke Raja vært ute med sine meninger om regelverket. Han er valgt til jobben fordi han skal være med i en nemd som skal vurdere om regelverket er korrekt brukt, ikke gjøre en vurdering om regelverket er slik han vil at det skal være.
Også jeg må ta forbehold om å ta feil, jeg er rå til å blande sammen, men Raja har da profilert seg veldig som "innvandrer-advokat", har han ikke? Og han har tydelig vist hvor han står i forhold til politiske saker.
Og det er DER jeg kjenner at det protesterer litt i meg. Jeg syns ikke det er riktig at "politiske aktivister" skal ha sentrale posisjoner i forvaltningen. Det er også samme grunn til at jeg misliker hvordan sittende regjering ville utpeke barneombud. Man må skille forvaltning fra politikk, mener jeg, og derfor hadde jeg heller ikke syntes det var riktig om Amundsen skulle sitte i denne nemnda.
|