Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)
Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.
Jeg er litt overrasket over at du ikke forstår at intervjuer blir redigert. Hvorfor du er sint på grunn av dette med "salgbarhet" skjønner jeg ikke. Det er kun deg selv som har trukket frem dette poenget.
Dersom du har lest hele tråden slik du hevder, hvorfor spør du da om noe jeg har svart på to ganger tidligere ?
Det er da åpenbart at him forstår at intervjuer blir redigert. Det påpeker hun i flere av innleggene. Og ja, det er kun him som skrevet noe om salgbarhet, men det er da ingen hemmelighet at enhver artikkel (vitenskapelig eller i en avis) bearbeides slik at den fremstår som mest mulig interessant - eller salgbar, om du vil.
Jeg derimot fremdeles overrasket over at du står så standhaftig på at faktafeil må utelates i intervjuet. Haudemann Andersen er ukjent for de fleste, og hvis de skulle utelatt det du mener er feil, ville intervjuet fremstått som en kozemozegreie - tannløst og kjedelig som i alle fall jeg hadde bladd fort forbi. At vi diskuterer saken her viser bare hvor mye journalisten har gjort riktig. Det diskuteres både VG, Haudemann Andersen, journalister generelt og klima. Å sette dagsorden er hva journalistikk handler om.
|