Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-08, 14:38   #81
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg liker det primitive, jeg liker charter og jeg liker storby med shopping og champagne. Alt til sin tid. *allsidig*

Salg av campingvogner/biler har iallefall økt.
Telt er jeg ikke heelt fan av da..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:54   #82
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt campingvogn i mange år. Erfaringen min er at mor og far har det mye mere avslappende på en campingplass med aktiviteter for ungene, enn å fly rundt i syden å passe på dem hele tiden.
Nå har vi helårsplass med vogna. Den er for stor til at vi kan dra rundt med den. Men vi drar til syden hvert år.
Kanskje jeg er dobbeltharry?

Sist redigert av kisha : 15-07-08 kl 12:31.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 15:05   #83
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er iallefall at barn campingvognlivet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 15:25   #84
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er min også. På camping er vi nære hverandre hele tiden.

Gammel 11-07-08, 17:42   #85
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette er en av gledene med å bli voksen. Ingen kan tvinge meg til å gå på langrenn, og ingen kan tvinge meg til å campe.

Amen!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 17:48   #86
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hadde ryggen min vært god hadde vi nok fristet teltlivet mer, men ungene ligger i telt i hagen halve sommeren. Selv i regnvær. Jeg liker faktisk godt leirliv, jeg. Mange unger og voksne og sove på internat. Charter er ok, men ingen høydar. Storbyferie er også fint. Og hytteturer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 17:49   #87
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke så veldig glad i det nei, liker bedre hotell, shopping og storby jeg

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 12:29   #88
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Dette er en av gledene med å bli voksen. Ingen kan tvinge meg til å gå på langrenn, og ingen kan tvinge meg til å campe.

Dette var lys i tunnelen for meg mang en gang i barndommen.
Ironisk nok er dette regnet som morsomme aktiviteter nå, takket være venninner med overtalelsesevner.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 12:51   #89
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg camper ikke. Vi tilbrakte to netter på Caravanpark i Scotland i forfjor sommer, og det var virkelig virkelig ikke min greie, selv om vi hadde dusj og do i 'hytta', og det var lekeplass og unger der.

Gammel 15-07-08, 13:01   #90
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Dette var lys i tunnelen for meg mang en gang i barndommen.
Ironisk nok er dette regnet som morsomme aktiviteter nå, takket være venninner med overtalelsesevner.

Ja, tenk det! Skigåing var en av de tingene jeg hatet som barn/ungdom, og nå er det noe jeg setter virkelig pris på! Og prøver å få barna til å like det og.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:05   #91
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan trives med campingaktig ferie om man er mange som reiser sammen og jeg ikke må ligge i telt. En hel haug med barn og voksne og campinghytter/vogner og slikt. Gøy.

Da jeg var liten dro vi med tanter og onkler og fettere og kusiner til en fast campingplass i nordsverige hvert år.
Vi hadde til og med vår egen feriesang som min tante hadde laget. Denne måtte vi synge støtt og stadig. Helt fantastisk.

Husker dere "Fire bugg og en Coca Cola":

Smakebit:

Flere voksne og en drøss med unger
skal på ferie til Bergafjärden (Les Bærgafjærn)
Vi skal leve som glade konger
Leve livet og slå på hæl'n
Vi skal danse og vi skal leke
bli med oss på vår glade tur
Kanskje vindene vil oss smeke
her skal ingen få være sur

Jeg har ikke tenkt på denne sangen på mange, mange år, så nå ble det veldig morsomt til meg her. Det skal sies at det var mange flere vers, men jeg husker bare bruddstykker av dem, og vi sang den med svært jevne mellomrom. Ihvertfall vi barna. I bilen. 7 timers kjøretur.

Jeg skal jammen meg finne resten av sangen og dele den med dere. Makan til fantastisk ferielåt skal du lete lenge etter.

Gammel 15-07-08, 13:07   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Vår faste ferielåt var "Høvding Mambo i Mambo-stammen"!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:13   #93
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han som skulle ta seg en tur til drammen?

Gammel 15-07-08, 13:15   #94
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han som drakk seg drita full sammen med Ole Bull?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:17   #95
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nei... Det var jo Tre Små Kinesere sin versjon.

Savner Tre Små.

"Sorte Tyr i fra Mabo-stammen
Skulle ta seg en tur til Drammen
Etter 2 uker kom han frem.
Det var en søndag rundt klokken fem.

Sorte Tyr tok en tur på bar
Men i døra sto hvite far
"Hvem er du for en Snodig fyr?"
"Jeg er den Sorte Tyr!"

Hvite far tok foruften fangen
Slapp Sorte Tyr inn på restauranten
Der drakk han seg drita full
Sammen med Ole Bull.

Gammel 15-07-08, 13:17   #96
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Neinei.

"Høvding Mambo fra Mambostammen
kalte krigerne sine sammen
for å klage sin store nød
den store mangel på hvetebrød/løvekjød/eller menneskekjød, når vi var virkelig ville og gærne
ooooh aaaah aaah aaah,
oooh aaah aaaah aaaah,
oooh aaaan, aah aaaaah,
oooh aaaah oooh aaaah,
ompa ompa ratsja
ompa ompa ratsja
ompa ompa ratsja
ompa ompa ratsja"

Fin tekst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:17   #97
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Han som drakk seg drita full sammen med Ole Bull?

Nemlig.

Gammel 15-07-08, 17:11   #98
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Camping var gøy som barn!

Som voksen...
*Vel, telt er pyton og klamt og vått og trangt og kulete og...nei, fullstendig uaktuelt.
*Campingvogn har jeg ikke prøvd, bare vært på beøk og hilst på svigers. Jeg grøsser ved synet av spikertelt, blomsterkasser, grilldresser og you name it! :grøss:
*Campinghytte ble behørig prøvd i fjor, 5 hytter på 5 netter. Det er stor forskjell på hvordan de definerer 8 sengeplasser og god standard gitt! Men turen var kjempefin den! Kjøre bil på bratte og svingete fjellveger igjen frister dessverre ikke. :kvalm:
*Svogers hytte på fjellet ble prøvd forrige helg. Grei hytte og fint terreng, men utedo! Fungerer dårlig med barn som fra før sliter med å gå på fremmede doer.
*Ferieleilighet på fjellet med gode venner er også utprøvd. Det fungerer greit med stor nok leilighet og sengeplass til alle, samt utemuligheter rett utenfor døra. (Ikke fullt så greit med unger som allerede er gira etter utedo-hytte og dårlig plass til reiseseng :erfaring: )

Tja, konklusjonen må nok bli at jeg kan gå med på camping på en velutstyrt campinghytte med god plass og flere soverom, samt selvfølgelig vannklosett og dusj. Gjerne med aircondition, restaurant, butikk og basseng også! Og helst i nærheten av barnevennlige attraksjoner.

Har du tips og linker til plasser som matcher den ovennevnte beskrivelsen så kom med dem! Gjerne billig også! : optimist:

Gammel 15-07-08, 17:43   #99
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

- Telt passer ikke for ryggen min, men ungene elsker å ligge i telt. Dessuten er det umulig å ha system i sakene når man drar på teltferie med 4 personer. I tillegg er det forferdelig når det begynner å regne.
-Campingvogn er helt supert. Man har alt man trenger i umiddelbar nærhet og slik at man vet hvor alt er. Man kan kjøpe vogn ut fra økonomien og det blir billigere overnatting enn på hotell. Ungene blir faktisk veldig mye mer rolige når vi er i vogna. De vet at vi hele tiden er i umiddelbar nærhet og vi koser oss mye mer sammen.
- Hytter er den aller verste ferietypen. Man må vaske seg både inn og ut og jeg føler at alt er skittent og ekkelt.
- Hotell er fint for oss voksne, men ikke optimalt med barn på slep. Når ungene skal legge seg må jo hele familien i seng. Jeg elsker hotell når jeg reiser uten barn.

Gammel 15-07-08, 19:43   #100
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me er nettopp kommen heim frå ei vekes telt/bil ferie i Sverige. Fungerte heilt topp. Gode oppblåsbare madrasser, tette bokser til å ha klede og kjøkken ting i. Stort godt telt og gode soveposer.
Ungane kosa seg, me foreldre kosa oss. Me kan trygt gjenta dette. Men det spørst om me ikkje prøver oss på Danmark eit anna år.
Neste år er drømmen bobil ferie i Frankrike under Tour de France

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.