Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg skal gifte meg!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 18:39   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal gifte meg!

Bare vær obs på at man får ikke levere tilbake brennevin på polet.Jeg mener det ble innført i 2002 eller 2003,ihvertfall kom det da jeg jobbet der.
Det er sikkert maaange år siden nenne giftet seg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:25   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Bare vær obs på at man får ikke levere tilbake brennevin på polet.Jeg mener det ble innført i 2002 eller 2003,ihvertfall kom det da jeg jobbet der.
Det er sikkert maaange år siden nenne giftet seg.

Ja, det er ti år siden og i vårt tilfelle var det vin det var snakk om. Får man ikke det lenger altså?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:28   #3
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, det er ti år siden og i vårt tilfelle var det vin det var snakk om. Får man ikke det lenger altså?

Tror man får levere tilbake vin,men ikke saker som inneholder brennevin.

Gammel 14-07-08, 20:52   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gifter meg om en liten måned, og mitt beste sparetips er å gifte seg med en utlending som ikke har noe familie her, og som heller ikke har mulighet til å komme til bryllupet. (Familien altså, ikke brudgommen.)

Vi skal bestille forrett og hovedrett, men ordner desserten selv. Jeg kjøpte kjolen min på halv pris nå i mai, så det lønner seg å følge med litt i brudesalongene (eller eventuelt bli tipset av noen på FP!). Vi skal ikke ha alkohol til desserten, men heller kaffekopp. Som de andre har sagt: kjøp tilbehøret som sko og pynt i andre butikker enn brudesalonger. Vi får familie og venner til å servere, bake kaker, ta bilder, sette opp blomster og bidra med kulturelle innslag. Vi er også så heldige at vi kan gifte oss hjemme på gården der jeg kommer fra, og det sparer vi en del på.

Gammel 14-07-08, 21:17   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Mine tips er allerede nevnt. Skal ikke gjenta det. Men vil gratulere deg og fortelle deg (fordi jeg lærte på den tøffe måten) at du bør bestille fotograf nå!! Fikk beskjed om at enkelte visstnok bestilte fotograf 1-4 år før bryllupet. Fikk sjokk når han sa 4 år men det er visst fler og fler som gjør det. Jeg ringte rundt 3 måneder før og alt var bortbestilt, men fikk lirket inn en rask en hos en av de da.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 19:32   #6
amo

amo sin avatar

Standard

Jeg hadde startet med å finne lokale.Det kan dere gå i gang med nå.
Skal dere ha middag?
Da blir det rimligst hvis dere kjøper inn selv.(Mengden skal vi være behjelplig med når dere vet meny og antall gjester).
Undersøk litt om noen kjenner/vet om en som kan ta på seg kokkeoppdraget.
(Vi brukter venner og kjente av mine foreldre og brødre til kokk,serveringshjelp og bartender).
Kjole finner du rimlig på ebay,finn eller salg.Er du en "netthandler",så er det utrolig hvor billig du kan få klær og tilbehør.
Lykke til med forbredelsene,det er jo halve moroa.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.