Sv: Hjelp til håndtverker. Rørlegger.
Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.
Hvis rørleggeren har vært på kurs hos Fagrådet for våtrom er jo det bra. Men det betyr nok ikke at vedkommende gjør annerledes eller bedre arbeid enn en hvilken som helst flink rørleggermester.
OK, det er med andre ord bare en pyntetittel.
Opprinnelig lagt inn av Kaprifiol
Jeg ville satset på å finne en håndverker som vil være leder for hele jobben, så skaffer han inn resten av de håndverkerne som trengs for å få gjort jobben. Skal det bygges om litt trengs det kanskje snekker, membranlegger, elektriker og fliselegger. Vi gjorde det slik med snekker som byggeleder, snekkerne tok murjobben også (støping). Snekkeren vår er flink synes jeg, han anbefalte bruk av banemembran (membranduk) på gulvet, noe Fagrådet for våtrom også anbefaler.
Ja, vi skal også finne en som kan være byggleder (vi skal gjøre mer enn å bygge bad). Men jeg er også usikker på om det er ett fett om det er en snekker eller en rørlegger som er byggleder? Jeg har fått med meg at det er det vanligste at det er en snekker. Men jeg vet ikke helt hvorfor. Det ser også ut som om vi får en egen prosjekteringsansvarlig. (Jeg svetter! Mange begreper å skjønne!)
Opprinnelig lagt inn av Kaprifiol
Spør du meg synes jeg det er viktig at jobben blir bra utført av noen med erfaring, bruke en som andre du kjenner er fornøyd med er et triks. Be om referanser av rørlegger og sjekk dem opp.
Har spurt meg litt om, men kjenner ingen som har gjort det slik som oss. De tre jeg kjenner som har totalrenovert badet sitt har gjort det svart eller selv. Vi vil ingen av delene.