Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åndelighet og personlig erfaring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 12:06   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åndelighet og personlig erfaring

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg tenker at det må være litt trist og kjedelig å ha det sånn. Å være fastlåst til vitenskap og bare godta det som har en forklaring.
Samtidig som jeg skjønner at er man lukket, så vet man iallefall hva man har, og mange kan sikkert være tilfreds med det.

Og der kom den. Vi som ikke tror på spøkelser, energier og ånder har kjedelige liv. Vi er lukkede og fastlåste. Kanskje vi rett og slett har så spennende liv at vi ikke trenger å fantasere opp masse dill for å gjøre det spennende? Det er vel så fastlåst og lukket å ikke godta at noe faktisk har en naturlig forklaring, men tviholde på det overnaturlige.
Signerer for øvrig Kasia.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønte spørsmålet, men skal prøve å svare likevel. Jeg er ikke åndelig, og tror ikke på urimelige forklaringer på ulike fenomen. Jeg har opplevd både deja vu og vardøger rimelig ofte. Deja vu regner jeg som mest sannsynlig at kommer av noe slikt. Vardøger tror er "feilkoblinger" i hjernen som sier i fra at noe den er vant til å skje på det tidspunktet skjer, selv om det ikke gjør det. Som sikkert oftere kan skje når man er trøtt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
i want to belive, klarsynte, skeptisk, svaksynte, synsk, x-files

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.