Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-08, 09:10   #1
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Likte dere Mulholland Dr.(Drive)?

Jeg elsker og denne filmen. Jeg har slått meg til ro med at jeg ikke 'forstår' den.

En venninne av meg brente en lydbok av/med Lynch hcor han snakker mye om meditasjon (!) men og om filmene sine. Har sa noe sånt som at han var opptatt av at kunst skulle sanses og ikke forstås. Han mente at man kun forkludret opplevelsen ved å tolke den.
Som jo er litt beroligende å høre for oss som aldri har 'forstått' Lynch-filmer men liker dem likevel!

Hva med 'Innland Empire'? Den sleit jeg mere med en Mulholland Dr.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 11:52   #2
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tror filmen egentlig var ment å være en "pilot" til en TV serie. det ville i så fall blitt en veldig bra Tv-serie. Når så mange spørsmål blir stående ubesvart er nok det årsaken. Plottet skulle avsløres utover i serien.

I stedet ble Mulholland Drive en film full av rare scener og ubesvarte spørsmål. Jeg har sett den flere ganger (har den på DVD). Jeg tror ikke man skal forsøke å forstå handlingen. Istedet kan man glede seg over mange spennende personer og skumle og litt mystiske scener. Det er nok en film som handler mer om estetikk og følelser, enn om handling og plot.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:27   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

En venninne av meg brente en lydbok av/med Lynch hcor han snakker mye om meditasjon (!) men og om filmene sine. Har sa noe sånt som at han var opptatt av at kunst skulle sanses og ikke forstås. Han mente at man kun forkludret opplevelsen ved å tolke den.

Herlig!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:28   #4
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lynch er utrolig dyktig! Jeg har sett Mullholland Drive to ganger, første gangen skjønte jeg ikke en drit, andre gangen var en smule mer forståelig, men jeg har fremdeles ikke peiling. Må si at jeg kanskje egnetlig foretrakk Blue Velvet. Åh, nå fikk jeg lyst til å se Twin Peaks igjen, jeg elsker den serien!

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
film

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.