Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvor viktig er musikk for deg?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-08, 09:04   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er musikk for deg?

Haha, jeg er mye som Polyanna, ser jeg. Og så har jeg lett musikkfobi etter å ha vokst opp med et lidenskapelig medlem av Musikkpolitiet Som Bestemmer Hva Som Er Feil™ til far. Jeg vet hva jeg liker, og i hvert fall hva jeg IKKE liker, men jeg er for lat eller noe til å musikknerde ordentlig, og så er jeg ikke så glad i å stå fram med meninger uten ordentlig nerdefundament. Så jeg hører en del på musikk, usystematisk, monomant og i perioder, men jeg snakker sjelden om det.

Jeg hater bakgrunnsstøy og må ha ro til å høre ordentlig etter for å høre på musikk.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 10:00   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Haha, jeg er mye som Polyanna, ser jeg. Og så har jeg lett musikkfobi etter å ha vokst opp med et lidenskapelig medlem av Musikkpolitiet Som Bestemmer Hva Som Er Feil™ til far. Jeg vet hva jeg liker, og i hvert fall hva jeg IKKE liker, men jeg er for lat eller noe til å musikknerde ordentlig, og så er jeg ikke så glad i å stå fram med meninger uten ordentlig nerdefundament. Så jeg hører en del på musikk, usystematisk, monomant og i perioder, men jeg snakker sjelden om det.

Jeg hater bakgrunnsstøy og må ha ro til å høre ordentlig etter for å høre på musikk.

Har vi samme far : faren min har vært sjømann:

Klassisk og operea er det eneste rette for øret

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 10:01   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Litt på linje med Polyanna jeg.

Jeg har ikke gidd helt opp, men sliter med å finne ny musikk.
Får med meg det som er på radio og lister, men det finnes jo så mye mer!

Jeg bruker ipod, må ha musikk i bilen og liker å høre på musikk mens jeg rydder/vasker.

For meg handler musikk om den gode følelsen den gir meg.
Jeg er svak for rock, alternativ, indie, visepop/rock og pop.

Gammel 04-07-08, 11:09   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er glad i musikk, og enda gladare i tekstene. Det nære, nakne, melankolske, fine. Eg er så heldig å ha en leverandør i livet mitt, og det å stadig få nye sanseopplevelsar i musikk gir meg mykje.

Og Scarlett, eg skal til å entre Tom Waits-verda.

Gammel 09-07-08, 00:13   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne godt unnvært musikk. Men jeg har cd'er, altså. Og jeg kjøpte nylig et par nye for å høre på i bilen på langtur. Kun på langturer, jeg spiller ikke musikk til og fra jobben.

Da jeg fikk en iPod, så ga jeg den bort.
Har ikke cd-spiller hjemme, og kommer ikke til å skaffe en heller.

Spilte musikk tidligere, i mitt forrige singelliv. Men etter noen år i hus med en musikknerd, så fikk jeg liksom... avsmak for musikk.
(banner i kjerka her nå )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 12:27   #6
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i musikk. Jeg liker veldig mye forskjellig, men har allikevel en klar favoritt som alltid er førstevalget: Madrugada. Jeg vet ikke helt hva det er som gjør det, men til enhver tid plukker jeg en hvilken som helst Madrugada-låt før noe annet.

Jeg har alltid vært "plaget" med at teksten setter seg fast, men dette har blitt bedre med årene. Nå kan jeg nyte melodiene på en helt annen måte enn tidligere.

Jeg kunne ikke levd uten musikk, men musikk er ikke like viktig nå som før. Det har helt klart sammenheng med at jeg er utsatt for så mye støy ellers i livet, både hjemme med to barn og på jobb med en million barn.

I gamle dager hadde jeg forresten skikkelig fett anlegg, men i vår nåværende stue har vi ikke hatt plass til det. I 2 år nå har vi bare hatt en liten radio stående pluss et minianlegg til barnemusikk på guttas rom. Siden det ikke akkurat er pent med monster-høyttalere midt i stua,kommer vi til å investere i noe fett smått noe i ny-huset. Gleder meg til å kunne fylle huset med deilig musikk.

Sist redigert av Beckett : 09-07-08 kl 12:33.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.