|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Hvem har sagt at tema ikke skal debatteres? INGEN. Som sagt, dette tema har vært oppe mange ganger før på FP men fy faen, enhver nettside med respekt for seg selv tar avstand fra nazipropaganda og tar avstand fra det. Er du for reklame for Vigrid her også kanskje? Hva er forskjellen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Mener du at den eneste akseptable måten å ta avstand fra nazipropaganda på er ved å fjerne den?
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Jeg svarer på denne selv om spørsmålet ikke ble stilt meg.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Selvfølgelig er det det HI gjør, men det er ikke HI som "eier" tråden, eller bestemmer hvordan den skal utvikle seg. Det er det vi som deltar som gjør.
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Kall meg gjerne barnslig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Jeg syns det er totalt underordnet hva som er tema og hvordan vi diskuterer det. Dere slipper nazister til i forumet. Dere tillater linker med nazistisk propaganda. Dere vet altså hva som er formålet med tråden og er dermed klar over at dere publiserer nynazistisk propaganda. Jeg syns det er forkastelig. Ingenting som blir skrevet i denne tråden kan hindre spredningen av linken.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Det er du neppe alene om å mene. Men det var ikke egentlig det jeg spurte om - jeg lurte på om Lisa mente at det å fjerne slike linker er den eneste akseptable måten å ta avstand fra dem på. Om det f.eks. ikke kan regnes som å "ta avstand" dersom man lar teksten stå, men sier eksplisitt at man tar avstand fra innholdet, og forteller hvorfor.
Hvis HI ikke ønsker en fruktbar diskusjon, men forummedlemmene likevel lager en fruktbar diskusjon, så har ikke HI fått det som han ville. Diskusjonen skapes ikke av hovedinnlegger/hovedinnlegget, men av alle som poster i diskusjonen, og om noen skriver et innlegg med forkastelig innhold, er jeg ikke enig i at det kan sees som "anerkjennelse" av innholdet å starte en debatt.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Jo, så lenge dere lar linken stå har HI fått det som han ville. Det eneste han vil er å spre tilgangen til nevnte side, og ingen fruktbar diskusjon kan endre nettopp det, så lenge dere lar linken stå.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Jeg syns ikke det holder å si at man tar avstand fra innholdet i denne saken. Ikke med tanke på hvilken netthistorie sprederne av slik propaganda har og hvordan de systematisk leter etter steder å publisere stoffet sitt.
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Ikke den eneste selvfølgelig men takk og pris for at de fleste ansvarlige nettsteder har folk som sitter å følger med kontinuerlig og fjernet eksterne lenker til nynazistiske sider. At FP velger å la en link til en slik side ligge har nok allerede vekt stor begeistring i det nynazistske mijøet for de blir nemlig fjernet umiddelbart på sider der ledelsen tar ansvar. Er det greit for Vigrid å annonsere her også eller? Hva er forskjellen? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Dette synes jeg er å sette ledelsen i en vanskelig situasjon. De mener jo selvfølgelig ikke at de er nazivennlige, selv om de har valgt en annen løsning enn hva du hadde gjort om du bestemte. Så hva skal de gjøre? Ut fra det du sier her må de enten fjerne URL-en (lenken er jo fjernet) eller fjerne din bruker. I siste tilfelle så har de jo gått med på beskyldningen om at de er nazivennlige, og det kan du nesten ikke forvente. Jeg mener at det ikke er riktig heller da, men det er jo en annen sak.
|
|
|
#12 |
|
anglofil
Det er overhode ikke en vanskelig situasjon, jeg spør et enkelt spørsmål og det er følgende - tar FP ledelsen avstand fra spredning av nynazisitisk propaganda på nett? Eller er det tiltatt på FP å legge ut lenker til nynazistiske sider? Hvis siste er tilfelle vil jeg vite det eller om dette er en glipp. Jeg ønsker ikke å være medlem på et forum som tilater spredning av nynazisitsk propaganda. Jeg er helt sjokkert over at FP ledelsen har latt denne lenken ligge og håper bare det er en misforståelse. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg vil understreke (igjen) at jeg ikke syns noe om at adressen til nettstedet ligger der fortsatt.
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Hvem har sagt det Polyanna? |
|
|