Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Avsporing fra grått-hår-tråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 21:05   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Man ser ihvertfall mye eldre ut når man har går hår.

Gammel 27-06-08, 21:37   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder forfengelighet/å pynte seg/å "holde seg ung" har man gjerne sine egne "spesialområder", er mitt inntrykk. Jeg er f.eks. ganske jålete når det gjelder klær, og forlater aldri huset uten sminke. Håret, derimot, gidder jeg ikke gjøre noe med - verken farging, stilig klipp, bruk av hårprodukter e.l. Ragget henger rett ned i sin naturlige kommuneblonde kulør. Det er kanskje rart når jeg liker å pynte meg ellers, men hår er altså et forsømt område hos meg. Derfor kan jeg heller ikke se for meg at jeg plutselig skal begynne å farge det når det gråner, ei heller legge igjen flerfoldige tusen hos frisøren flere ganger i året. Jeg tar ut mitt jåleri på andre felter.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 14:37   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når det gjelder forfengelighet/å pynte seg/å "holde seg ung" har man gjerne sine egne "spesialområder", er mitt inntrykk. Jeg er f.eks. ganske jålete når det gjelder klær, og forlater aldri huset uten sminke. Håret, derimot, gidder jeg ikke gjøre noe med - verken farging, stilig klipp, bruk av hårprodukter e.l. Ragget henger rett ned i sin naturlige kommuneblonde kulør. Det er kanskje rart når jeg liker å pynte meg ellers, men hår er altså et forsømt område hos meg. Derfor kan jeg heller ikke se for meg at jeg plutselig skal begynne å farge det når det gråner, ei heller legge igjen flerfoldige tusen hos frisøren flere ganger i året. Jeg tar ut mitt jåleri på andre felter.

Jeg er ganske motsatt av deg. Jeg bruker nesten aldri sminke (kanskje fem ganger i året), og kan virkelig ikke karakteriseres som jålete på noe vis. Men frisøren og optikeren min tjener vanvittig gode penger på meg...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 14:39   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, kanskje jeg er en mini-jåle på mitt vis da, siden jeg går til frisøren oftere enn annenhver måned for klipp og farge av mitt korte hår.
lutselig selvinnsikt:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 00:28   #5
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Man ser ihvertfall mye eldre ut når man har går hår.

Man ser også utrolig gammel og desperat ut om man farger veldig grått hår.

Gammel 28-06-08, 11:57   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Man ser også utrolig gammel og desperat ut om man farger veldig grått hår.

Det er bare tøys. Jeg har venner på min alder som er helt, helt grå, og som farger det hele tiden. Man kan ikke se det, en gang.

Man kan velge feil farger, selvsagt, det kan man i alle alderstrinn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 20:49   #7
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er bare tøys. Jeg har venner på min alder som er helt, helt grå, og som farger det hele tiden. Man kan ikke se det, en gang.

Man kan velge feil farger, selvsagt, det kan man i alle alderstrinn.

Farger de vipper og bryn også? Jeg spør av ren uvitenhet, altså. For jeg har til gode å møte noen som ikke tydelig endrer farger i ansiktet også når de blir grå, og derfor ser det veldig rart ut når de farger håret. Mitt erfaringsgrunnlag er bygget på folk med veldig mørkt hår og når håret ble grått nok, ble alle farger for harde.

Gammel 29-06-08, 11:31   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farger de vipper og bryn også? Jeg spør av ren uvitenhet, altså. For jeg har til gode å møte noen som ikke tydelig endrer farger i ansiktet også når de blir grå, og derfor ser det veldig rart ut når de farger håret. Mitt erfaringsgrunnlag er bygget på folk med veldig mørkt hår og når håret ble grått nok, ble alle farger for harde.

Nei, det tror jeg ikke. I hvert fall den ene var helt mørk, og er helt grå i en alder av 35 (og har vært det en stund). Jeg har sett etterveksten, ellers hadde jeg neppe trodd det. Nå kjente jeg henne ikke før, men det ser på alle måter ut som hun bare har litt farge i året, slik som 90 % av jentene jeg kjenner.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 08:40   #9
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, det tror jeg ikke. I hvert fall den ene var helt mørk, og er helt grå i en alder av 35 (og har vært det en stund). Jeg har sett etterveksten, ellers hadde jeg neppe trodd det. Nå kjente jeg henne ikke før, men det ser på alle måter ut som hun bare har litt farge i året, slik som 90 % av jentene jeg kjenner.

Da endrer sikkert fargene i ansiktet seg uavhengig av hårfargen. Jeg har alltid trodd at det henger sammen med håret, men det er mulig det heller dreier seg om en aldersting.

Mitt innledende svar her (om at det ser rimelig desperat og lite stilig ut å farge hår som er alt for grått), var også ment som en kommentar om foreldregenerasjonen vår som ikke farger håret.

Gammel 30-06-08, 09:57   #10
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er helt grå, men har ikke mistet fargen på øyebryn/vipper. Har vært helt grå i ca 5-6-7 år.

Gammel 02-07-08, 20:30   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men i dette tilfellet er det jo ikke hovedsaklig hårfargen som gjør at hun ser bedre ut på bilde 2. Det er like mye hårklipp, styling, klær, sminke og ikke minst posering.

Jeg er enig i det. Jeg tenkte egnetlig ikke på sammenligningen da jeg viste til bildet. Selv om hun hadde beholdt klippen (eller mangel på sådann) så hadde det likevel vært fordelaktig med farging av håret. Håret mitt er noenlunde likt det førbildet og jeg føler meg mer komfotabel med farget hår, ikke bare fordi det dekker de grå, men også fordi det gir mer liv til håret.

Men, etter kommentaren din så ble jeg sittende å se på bildet. En klipp og styling ellers uten å farge håret hadde nok også gitt godt resultat.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:28   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes grå hår på jenter under 40 ikke er stilig uansett. Over det kan det være ok hvis man styler det og sørger for at det ikke ser dødt ut.

Jeg har ingen grå hår, men lysfarger det uansett. Hver gang jeg kommer til frisøren sier de at jeg har en fantastisk farge. (Og den er rett ifra Ica....blander to farger og så har jeg funnet "min farge".) Og føler meg så mye freshere når jeg har nettop farget det.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.