|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådNår det gjelder forfengelighet/å pynte seg/å "holde seg ung" har man gjerne sine egne "spesialområder", er mitt inntrykk. Jeg er f.eks. ganske jålete når det gjelder klær, og forlater aldri huset uten sminke. Håret, derimot, gidder jeg ikke gjøre noe med - verken farging, stilig klipp, bruk av hårprodukter e.l. Ragget henger rett ned i sin naturlige kommuneblonde kulør.
|
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd
Jeg er ganske motsatt av deg. Jeg bruker nesten aldri sminke (kanskje fem ganger i året), og kan virkelig ikke karakteriseres som jålete på noe vis. Men frisøren og optikeren min tjener vanvittig gode penger på meg... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man ser også utrolig gammel og desperat ut om man farger veldig grått hår.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er bare tøys. Jeg har venner på min alder som er helt, helt grå, og som farger det hele tiden. Man kan ikke se det, en gang.
|
|
|
#7 |
|
Skinner
Farger de vipper og bryn også? Jeg spør av ren uvitenhet, altså. For jeg har til gode å møte noen som ikke tydelig endrer farger i ansiktet også når de blir grå, og derfor ser det veldig rart ut når de farger håret. Mitt erfaringsgrunnlag er bygget på folk med veldig mørkt hår og når håret ble grått nok, ble alle farger for harde.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nei, det tror jeg ikke. I hvert fall den ene var helt mørk, og er helt grå i en alder av 35 (og har vært det en stund). Jeg har sett etterveksten, ellers hadde jeg neppe trodd det. Nå kjente jeg henne ikke før, men det ser på alle måter ut som hun bare har litt farge i året, slik som 90 % av jentene jeg kjenner.
|
|
|
#9 |
|
Skinner
Da endrer sikkert fargene i ansiktet seg uavhengig av hårfargen. Jeg har alltid trodd at det henger sammen med håret, men det er mulig det heller dreier seg om en aldersting.
|
|
|
#10 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
Jeg er helt grå, men har ikke mistet fargen på øyebryn/vipper. Har vært helt grå i ca 5-6-7 år.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er enig i det. Jeg tenkte egnetlig ikke på sammenligningen da jeg viste til bildet. Selv om hun hadde beholdt klippen (eller mangel på sådann) så hadde det likevel vært fordelaktig med farging av håret. Håret mitt er noenlunde likt det førbildet og jeg føler meg mer komfotabel med farget hår, ikke bare fordi det dekker de grå, men også fordi det gir mer liv til håret. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra grått-hår-trådJeg synes grå hår på jenter under 40 ikke er stilig uansett. Over det kan det være ok hvis man styler det og sørger for at det ikke ser dødt ut. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|