Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 10:47   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Alderen regnet jeg meg frem til fra signaturen.

Ellers takk for link og info.

Så lenge pute også er godkjent utstyr så syns jeg det er ok for korte turer, en sjelden gang (ja, jeg vet at ulykker kan skje "når som helst" men det handler om totalt risikobilde her). Vi bruker pute når Storebrors venner er med hjem fra barnehagen, for eksempel, og syns det er ok at han sitter på med andre som har samme. Og han har pute hos besteforeldrene. (Derimot har vi jobbet litt for å overbevise ham om at når vi IKKE har gjester i bilen eller er borte, så skal han sitte i setet sitt. Han syns bilens integrerte pute er mer behagelig, for den har et kortere sete, og støtte for beina).

Men dette er jo hver enkelts valg. Uansett: Har man skrevet under på "godkjent sikkerhetsustyr" mener jeg at man må akseptere pute. (Og det sier jo HI at hun ville gjort).

Ellers er jeg enig i akkurat det med busser. Jeg er mer redd for bussulykker, egentlig. Unger som flyr veggimellom, store velt, store krefter. Huff. Men jeg har ikke statistisk materiale som underbygger hverken det ene eller det andre. Det er vel uansett vanskelig å skaffe tallmateriale nok til å underbygge noen ting som helst, fordi det gudsjelov "knapt" skjer lenger at små barn blir drept i bil- eller bussulykker!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.