Sv: Aftenposten i går?
Sykler og ski har vi til nå kjøpt brukt og arvet, så det har vi faktisk ikke gitt til bursdag og jul. Men jeg tror nok ikke ungene hadde blitt lei seg for skiutstyr under juletreet. Våre barn hadde nok hatt godt av at vi strammet inn dette med gaver yttligere. Vi tok et oppgjør med oss selv når størstejenta var et par år, det er sundt for de å vente og ønske seg litt. Samtidig har vi hatt mange runder på det at man ikke får alt man ønsker seg.
Barna i dag er et resultat av vår tid. Vi snakker om at barna får og får, men jeg tror vi voksne "unner" oss langt mer enn det som var vanlig tidligere. Vi kjøper og kjøper. Det verste med denne karusellen er de som står på utsiden og nesten ikke har råd til husleia og mat engang.
Klarar selvsagt ikke finne det, men jeg leste et sted en psykolog som sa man ikke skulle gjøre et nummer ut av ting man kjøpte i hverdagen. (Nye bukser, truser ol, kjøpt ved behov) Men heller sparer overrekkelser av gaver til høytidsdagene. Tror forresten ikke det hadde gått så veldig bra her å snike slikt inn i klesskapet, mine to er veldig glad for slike ting og ser at det er nytt med en gang.
|