|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvem tenner på tynne damer?
Er de ikke? Det er meningen reklamer skal spille på sex for å få oss til å kjøpe, for sex er den største drivkraften de har. Og når de spiller på sex og gjør det på en slik uoppnåelig måte som det han beskriver (og som jeg er helt enig i, skjønt jeg hang meg opp i at han var motstander av svært unge tynne jenter og seksualiseringen, så hadde han likevel ikke noe i mot lolitasymbolene?
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 24-06-08 kl 22:07. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Hvem tenner på tynne damer?Mote-, skjønnhets- og slankeindustrien omsetter for vanvittige mengder penger årlig fordi vi er sosialisert til å føle oss misfornøyde. Hadde vi alle vørt happyschnappy med hvordan vi så ut, ville jo denne industrien gått ad undas. Hvem vil kjøpe kaviar- og navlsestreng-krem om de syntes det var greit at huden viste at man ble eldre?
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Eller det er slik at han tenner på kjæresten sin. Slik de fleste andre menn gjør. Uavhengig av hvordan de ser ut.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Jo..? Whatever.
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Jeg mener ikke at ikke de spiller på sex. Jeg mener at damebladene er laget for at damer skal ville føle seg sexy, være som de på bildene, de er ikke laget for å få menn til å tenne. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Enig med du. Det er forskjell på mote og porr. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Si det til en pubertal gutt som leser undetøyskatalogen til H&M.
|
|
|
#12 |
|
Live and let live
|
Men, er ikke det det underliggende da? Hvorfor skal kvinner være sexy? Er det ikke nettopp for mennene?
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Kanskje. I alle fall grunnleggende sett. Men det at kvinner føler/mener/tror at en spesiell type utseende er sexy (eller at en bestemt type utseende er påkrevd for at de skal kunne føle seg sexy) er jo ikke det samme som at menn mener det samme. Og de bladene det her er snakk om gjenspeiler (samtidig som de former) kvinners oppfatning av hvordan de blir sexy - ikke nødvendigvis menns oppfatning av hva som er sexy.
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Nei det har du helt rett i. Men, det er jo det som er problemet her slik jeg ser det hvertfall. Illusjonen bladene får kvinner til å bite på?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|