Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mørkeblått flertall i Norge?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 12:41   #35
TBM
Passiv

Standard

Sv: Mørkeblått flertall i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

MinaX har vel delvis rett. FrP er mer brunt enn mørkeblått, eller egentlig begge deler.

Selvfølgelig kjenner de fleste av oss folk som er FrPere, men siden jeg i hvert fall ikke er flink nok til å ta opp politikk i vennesammenslutninger, jobbfora osv. er det sjeldent FrPerne får brynt sine standpunkter mot andre. Noen ganger har jeg pratet politikk likevel og avslørt noen holdninger som gjør at jeg mener Alfa og Irma har mye rett i sine påstander om at FrPere enten er naivie, egositer eller ondskapsfulle.

Mann til venninne: Jeg stemmer FrP fordi de vil senke bensinprisen og kaste ut de jævla svartingene.

Søskenbarn: Lavere skatt, så klart.
Jeg: FrP vil fjerne skattefordelene i tiltakssonen, der du bor.
Søskenbarn: Hæh, det sier du bare fordi du hater FrP.

Tidligere kollega: Det er for mange svartinger i Norge og de vil bare snylte på oss.

Nabo: FrP fordi det er utrygt å gå i byen, særlig på Grønland.
Jeg: Øh, når var du i byen sist? Og på Grønland?
Nabo: Lenge siden, det er jo farlig å være der.
Jeg: Skal vi se, jeg jobber i byen og har kontorer på Grønland, jeg går gjennom de farlige områdene "dine" hver dag. Kan det være at de få episodene som finnes blåses veldig stort opp i media?
Nabo: Det har jeg ikke tenkt på.

Jeg tror det er viktig å være litt mer som deg i slike sammenhenger Strå - man trenger ikke nødvendigvis diskutere ut fra partier, men f. eks. ut fra blokkene (sosialistisk vs. borgerlig).

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.