Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Jeg kan skjønne HI - for selv synes jeg det er litt rart med alle som triller tur med 3-åringer og 4-åringer i gågate på lørdager. Jeg mener - hvor morsomt er det for ungene?
.
Hvis Poden (3) fikk velge helt selv hadde han heller valg en bytur på lørdag enn familietur i skogen. Han vil gjerne sitte i vogna si om vi er steder med mange mennesker (gjerne gågata el.l), og det får han lov til. Og han storkoser seg.
Dette betyr ikke at han ikke klarer å gå turer i skog og mark og slike ting, som jeg får litt inntrykk av at du tenker.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Tror min gutt på 5 hadde syntes det hadde vært helt absurd å bli plassert i en vogn.
Jo, jo, men jeg tror ikke de 5-åringene som siter i vogn på ferie blir "plassert" i vogn. Jeg tror ganske sikkert at de får tilbud om å sette seg i den når de begynner å bli slitne.
Jeg har sett familier på tur med unger der det lyser av hele ungen at h*n er sliten fra innerst til ytterst, fra topp til tå. Og enda er det gjerne igjen mye av dagen. På ferie vil man vel kanskje unngå gnisninger som dette kan skape, og derfor bruker mange vogn på ferie selv om de ikke gjør det i hverdagen hjemme.