Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 21:58   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelse

Om straffen disse får blir mild og bare symbolsk tror jeg dette gjør nesten mer skade enn gagn.

Det er noe med den alminnelige rettsoppfattelse her. Om de ønsker Norsk statsborgerskap og å forbli her ja så er det faktisk ikke bare å eksportere og lemleste ungene sine i kulturens navn.

Når du velger en annen nasjonalitet velger du faktisk også den kulturen til en viss grad. Dersom integrasjon er så fryktelig bør en revurder sitt ønske om Norsk nasjonalitet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:18   #2
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Det er mulig jeg er sneversynt og blåøyd her, men jeg har virkelig vondt for å forstå at de som praktiserer kjønnlemlesting og kvinneundertrykking i det hele tatt kan fortsette med sin grusomme praksis når de har sett hvordan kvinners liv kan være.

Jeg tror det kan ære vanskelig å skille det kulturelle fra det naturlige (som det er naturlig for oss å dele livet med den vi blir forelsket i, mens det i mabge andre kulturer er naturlig å la foreldrene ha en finger med i spillet). Men kvinnene som må lide, og foreldrene som forårsaker lidelsen må da se at det er feil å lemleste ved i dette tilfellet omskjæring når de ser hvilke muligheter som finnes i andre kulturer?

Mulig de ikke vil se hvor godt kvinner (burde) har det her til lands.

Sist redigert av Meta : 06-06-08 kl 22:24.
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:53   #3
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Når du velger en annen nasjonalitet velger du faktisk også den kulturen til en viss grad. Dersom integrasjon er så fryktelig bør en revurder sitt ønske om Norsk nasjonalitet.

Mange velger det jo av praktiske årsaker.

Min far har valgt å ikke bytte statsborgerskap feks, mens jeg valgte det, fordi det var lettere for meg, i min situasjon.

Det med en nasjonalitet har jo ikke noe med hverken integrering eller kultur å gjøre, synes jeg.

Gammel 06-06-08, 23:00   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det er jo akkurat det folk reagerer på, at man velger et statsborgerskap fordi det er mest praktisk for den personen, uten at man tar i betraktning av at man blir borger av en nasjon med sine lover, sine kjerneverdier og sin kultur. Jeg synes det er meningsløst å ville være statsborger i en stat som har respekt uavhengig av kjønn som målsetning og så gakker man hen og mutilerer døtrene sine, samt sender dem vekk fordi man ikke vil at de skal innbille seg at de er like mye verdt som menn.

Gammel 07-06-08, 00:50   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Min far har valgt å ikke bytte statsborgerskap feks, mens jeg valgte det, fordi det var lettere for meg, i min situasjon.

Det med en nasjonalitet har jo ikke noe med hverken integrering eller kultur å gjøre, synes jeg.

Nettopp på grunn av slike holdninger mener jeg det bør knyttes noe til statsborgerskap. Jeg liker det jeg ser fra USA med å sverge en ed, og å måtte ha en del kunnskap.

Jeg mener stsborgerskap både bør gi rettigheter og plikter. Det praktiske du snakker om, Nabbe er jo selvsagt en grunn, men det bør også forplikte å nyte godt av "praktikalitetene".

Jeg synes ørtendegenerasjons innvandrere som tviholder på lojaliteten til det "hjemmlandet" de har forlatt er idiotisk. Det være seg norskamerikanere eller tyskere i søramerika eller somaliere i Norge.

Eller har Frp rett i at Norge er en melkeku? Nennes argumenter dit får det til å virke slik mener jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.