|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelseOm straffen disse får blir mild og bare symbolsk tror jeg dette gjør nesten mer skade enn gagn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelseDet er mulig jeg er sneversynt og blåøyd her, men jeg har virkelig vondt for å forstå at de som praktiserer kjønnlemlesting og kvinneundertrykking i det hele tatt kan fortsette med sin grusomme praksis når de har sett hvordan kvinners liv kan være.
Sist redigert av Meta : 06-06-08 kl 22:24. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Et positivt skritt mot bekjempelsen av kjønnslemlestelse
Mange velger det jo av praktiske årsaker.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo akkurat det folk reagerer på, at man velger et statsborgerskap fordi det er mest praktisk for den personen, uten at man tar i betraktning av at man blir borger av en nasjon med sine lover, sine kjerneverdier og sin kultur. Jeg synes det er meningsløst å ville være statsborger i en stat som har respekt uavhengig av kjønn som målsetning og så gakker man hen og mutilerer døtrene sine, samt sender dem vekk fordi man ikke vil at de skal innbille seg at de er like mye verdt som menn.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp på grunn av slike holdninger mener jeg det bør knyttes noe til statsborgerskap. Jeg liker det jeg ser fra USA med å sverge en ed, og å måtte ha en del kunnskap. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|