Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 10:15   #19
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matboksen - om å legge lista skyhøyt!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det skal ikke så mye til for å lage en fristende matpakke? Får kjøpt mange forskjellige bokser med løse bokser inni, slik at man kan putte i litt forskjellig. Middagsrester i en boks, frukt i en boks osv.

Jeg har kjøpt bokser på Granit. De har tre rom inni, ett stort og to små som tilsvarer det store tilsammen.
I den store boksen får de brødskiver, knekkebrød eller middagsrester. I de to små matboksene får de oppskåret frukt (eplebåter, pære, druer, ananas, kiwi, vannmelon, jordbær osv) og grønnsaker (sukkererter, gulerøtter, rødbeter osv). Jeg prøver å sørge for at det er minst 3 typer frukt/grønnsaker og at de gjerne ikke har samme farge, så det ser fristende ut for barna.

Jeg lager matpakkene kvelden i forveien og legger dem i kjøleskapet. På den måten holder maten seg kald lengre på skolen også enn om de lages om morgenen og blir lagt rett i sekken. Det tar meg ca. 30 minutter å lage 5 matbokser (de to store får med seg to, en til skolen og en til sfo). Den tiden prioriterer jeg tid til

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.