Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Okei, så du tror / mener det hjelper eller på noen måte fører noe bra med seg å møte velgerne med arroganse og manglende empati? Ho ho! Man kan gjerne kalle velgerne for hårsåre, men det er likevel de virkemidlene partiene har å benytte seg av. På en eller annen måte må politikerne innyde seg hos velgerne for å vinne deres gunst, og hvilken måte er smartest, tror du? Den måten emm viser til eller ved arroganse og å bagatellisere velgernes problemer?

Forsøk å finne fornuftige argumenter i stedet for å tillegge meg meninger jeg ikke har. Jeg tror ikke arroganse fører noe bra med seg i noen sammenhenger, men jeg synes heller ikke regjeringen i denne saken har utvist arroganse. De har derimot argumentert saklig hvorfor de ikke vil redusere bensinavgiftene, men øke dem. Det jeg har påpekt, og som jeg gjerne gjentar; jeg synes det er fjollete at regjeringen burde utvise empati i en sak som denne. De som sliter med dyrere bensin/diesel i Norge, har det vanvittig mye enklere enn hva man f.eks. har i Øst-Europa. Empatien kan regjeringen spare til andre saker.
Jeg synes også bensinen har blitt dyr, og jeg liker heller ikke tanken på at den kan bli veldig mye dyrere, men å kreve reduksjon i avgiftene er ikke noe annet enn sutring.
|