Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Det er stort sett berre FrP som ikkje innser samanhengar i samfunnsøkonomien. Til og med Høgre er samde i at ein ikkje kan pøse inn pengar i privatøkonomien. Eg synest det er like sjokkerande strutsementalitet å tru at det å senke skattar og avgifter bidreg til ein betre totaløkonomi som å benekte at klimaendringane skjer. Om du synest det er jei-er-smart-og-du-er-domm-nivå, så får du heller synest det.
Jeg skal være enig i at syting og klaging ikke lønner seg, og jeg (m.fl.) har strengt tatt aldri nevnt noe om at avgiftene bør reduseres, men jeg kaster meg lett inn i diskusjonen bare-å-parkere-bilen-og-ta-sykkelen-fatt, eller høye-avgifter-er-miljøvennlige-TM, da svært mange er avhengige av bilen for å komme seg til jobb, skole, barnehage og butikk og jeg registrerer hvor vanskelig det kan bli da de fleste kommer til å fortsette å kjøre bil, men stigningen kommer til å ramme de med dårlig økonomi knallhardt. Så jeg synes det er søkt å umiddelbart trekke konklusjoner, kaste FRP inn på banen og beskylde meddebattantene for å være lite samfunnsinteresserte. :tar det personlig: