Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 13:38   #6
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Jeg ser ikke helt poenget med å sende mailer og sms med oppfordringer om å boikotte det ene eller andre selskapet. Ei heller ha bensinprisene som hovedoppslag på avisene.

Men jo, en økning i bensinprisene gjør stort utslag for mange familier. Mange bor på landet, der kollektivtilbudet i bestefall er svært mangelfullt, og mange steder ikke eksisterende.
Avstander på 1 mil til nærmeste busstopp er ikke uvanlig, og der går kanskje bussen 2 ganger i døgnet, nemlig skolebussen.
Mange har lang vei til jobb, der de faktisk må kjøre siden det ikke går buss. 5 mil hver vei til og fra jobb, gjør at mange bruker mye drivstoff. Har man da i utgangspunktet dårlig råd, så har man kanskje også en gammel bil, siden det er det eneste man kan ha råd til når man ha bil. Gamle biler bruker mye drivstoff.
Hvis bensinprisen øker opp til f.eks 17,- literen som jeg har sett spådommer for, blir det en økning på 4-5 kr literen. Når mange eldre biler da ofte bruker en liter og mer til pr mil, kan økningen i bensinprisene i tilfellet beskrevet over her, utgjøre opp til 1100,- pr mnd for en familie. Dette er kun kjøring til og fra jobb. Tar man med kjøring til fritidsaktiviterer og venner for ungene, blir det gjerne enda mer. Det er ikke alle som bor i gåavstand til dette.

Jeg syns det blir sneversynt av de som bor midt i byene, og andre steder der man har godt kollektivtilbud, å slå fast at alle normenn har råd til dyr bensin.
Det jeg skisserte over her er ikke bare få unntak altså. Det gjelder ganske mange rundt i landet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.