Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unødvendig å publisere sjåførens promille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-08, 09:41   #31
eksepsjonell
mmmmskeptisk

Medlem siden: May 2008
Hvor: 66 02N 008 05E
eksepsjonell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?

Selvfølgelig bidrar opplysning til å dempe statistikk, men nå må dere huske at statistikk også er den enkleste måte å utføre en løgn på ! Det er mange ukjente faktorer her fks ungdoms tilgang på raske biler, bruk av andre rusmidler etc. (generelt sett) trafikkbildet er jo også i stadig forandring.
Når det gjelder offentliggjøring av navn så syns jeg man skal trekke paraleller til forbrytelsen, (som Pamina merkelig nok hadde skrevet i anførselstegn), og hva som er vanlig praksis i lignende straffesaker for uavhegig av de sørgende familiemedlemmene så er det jo foregått en forbrytelse som uten tvil ville medført en dom for trafikkdrap hvis sjåføren hadde overlevd.
Jeg tror almennhetens reaksjon vil være omtrent at : javel det forklarer hvorfor en ung mann med sølvmedalje i motorsport og ny bil med alle sikkerhetsdetaljer det innebærer klarer å miste kontrollen så fullstendig.... Jeg tror ikke at oppegående mennesker ikke klarer å se tragedien og sorgen de etterlatte sliter med.
Jeg mener også bestemt at dette kommer til å gi ringvirkninger til ungdom ihvertfall i nærmiljøet om hvor alvorlige konsekvenser fyllekjøring kan få - det handler ikke lenger om bare den lille fillesaken det er å bli tatt og eventuelt spikre noen paller for så å ta bussen en periode...alle som mener noe annet undervurderer de unge tror jeg.

eksepsjonell er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.