|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?
Dette er jeg ikke uten videre enig i. Jeg tror at det også dreier seg om den moralen man egentlig har, for de aller fleste. Jeg synes det er skummelt dersom man begynner å snakke om fyll som en tilstand hvor man ikke kan ta valg, og hvor all opprinnelig moral forsvinner. Det er ikke slik at en som er dydig nødvendigvis ligger med folk i fylla nettopp fordi h*n er full. Det er ikke slik at en som er svært lovlydig stjeler eller kjører bil i fylla. I hovedsak. Det betyr ikke at jeg mener at man aldri vil gjøre ting i fylla som man ellers ikke ville gjort altså.
|
|
|
#2 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unødvendig å publisere sjåførens promille?Helt enig med Irma!
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Tror dette er veldig individuelt jeg. Den venninnen min jeg nevnte lider av og til av blackouts og kan gjøre MYE rart når hun er full. Jeg mister aldri kontroll på den måten uansett hvor mye jeg får i meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Ja, virkelig! Det er da temmelig hodeløst å utfordre skjebnen når man vet at moralen og grensene forsvinner i fylla. Jeg blir rystet av å høre sånt, jeg. Og jeg er altså temmelig full selv til tider, men jeg har aldri gjort noe som er over mine moralske grenser. Iallefall ikke etter jeg fylte 16.
|
|
|
#5 |
|
Sånn passe sane
|
Igjen er jeg enig med deg Joika.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Enig. Jeg har gjort mye i fylla som jeg ikke ville gjort ellers, men jeg har ganske klare grenser likevel, og å kjøre eller sitte på med noen som hadde drukket ville jeg ikke ha gjort. De fleste "grunngrensene" blir der. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|