|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bruk av privat legevakt eller offentlig legevakt
Jeg har også inntrykk av at dette kan skje, ihvertfall i større kommuner hvor det er økonomisk grunnlag for et privat alternativ. Og det er synd, det offentlige må ha et godt tilbud.
Det kan godt skje på større steder ja, de aller fleste leger kan ikke fordra legevaktsarbeid og bytter bort vakter gladelig om det er noen andre som vil ha dem.
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bruk av privat legevakt eller offentlig legevaktVi bor i Oslo og bruker nok en blanding av begge deler. Av en eller annen grunn så har de siste ørebetennelsene til Junior kommet på fredag ettermiddag og da har det ofte hendt at vi heller drar til en privat aktør, enn å sitte i 2 timer+ på legevakten for å få antibiotika.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Men det må da være litt "gøy" også? I alle fall på skade-avd. Som da jeg kom inn dit etter et stygt katte-angrep (ja, du hørte riktig), i sjokk, med klor oppover beina, og en negl bitt ut av posisjon... Samtidig som meg var det også et hel kokke-lag omtrent, som ikke hadde fått med seg at sjefen hadde slipt knivene..
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det er stort sett lettere å få folk til å jobbe på en skadepoliklinikk enn på en almennlegevakt ja. Men dette er jo stort sett adskilt i større byer, og almennpraktikerne kjører vanlig legevakt, mens det ofte er ortopedisk eller kirurgisk avdeling på nærmeste sykehus som har ansvaret for skadepoliklinikken/skadelegevakten.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|