|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og solariumMen ER det helseskadelig? Jeg vil heller ikke legge ungene mine i solarier sånn uten videre, men VET man at det er helseskadelig? Når til og med leger anbefaler å ta sol en halvtime i uka?
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Sv: Barn og solarium
Gjør mange leger det? Jeg har hørt flere fraråde det, men aldri noen råde til det. Om ni fraråder og én anbefaler, vil jeg sannsynligvis høre på de ni som fraråder, med mindre den ene har spesielt gode argumenter og god dokumentasjon. D-vitaminer kan man jo få tilført på annet hvis, hvis det skulle stå på det. Tran, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Jeg har gått til hudlege og tatt solarium, men det var en helt annen type solarium og helt andre mengder. (Max 1 minutt og sånn.
|
|
|
#4 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barn og solariumJeg ville ikke latt mine unger gjøre det.
|
|
|
#5 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Eg har også vore behandla i UVB-kabinett. Barn med eksem, psoriasis, urtecaria etc. får same behandling. Eg vart sjølv behandla i solarium da eg var liten pga. mangel på lyskabinett i fylket.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja selvfølgelig. JEG aner jo ikke hva som er riktig. Jeg bare reagerer på at det kalles skadelig, om man ikke VET om det er skadelig? Det er jo stor forskjell på "direkte skadelig" og "ikke så gunstig".
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|