Sv: Er det galt å rose barn?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Vel, sorry mac, men jeg fortsetter å rose fireåringen min uansett hvor mye jeg leser om at dette er "galt". Fireåringen har forsinket språkutvikling, innbefattet forsinket språkforståelse, så vi roser ved å si at han er flink, siden det i alle fall er noe han forstår. Jeg skjønner at anerkjennelse er like viktig som ros, men i disse tabloidtider er det alltid en fare for at mange foreldre kutter ut rosen helt og aldri tar ordet "flink " i sin munn "fordi det sto i Aftenposten". Litt sunn filosofering rundt emnet og hvordan man selv uttrykker ros og anerkjennelse skader selvsagt ikke.
Jeg kommer nok også til og fortsette å rose, men kanskje tenke litt over hvor mye jeg egentlig "roser opp i skyene" av små ting. En ting er selvfølgelig hva en eller annen skriver i Aftenposten, men dette er skrevet av Jesper Juul. En familieterapaut, som har jobbet med adferdsvanskelige barn og som mange barnehager i dag følger. Jeg er ikke enig i alt han sier men noe.
Fikk akkurat vite at barnehagen til snuppa har innført mye av det han står for. Jeg kjenner ikke så veldig til han så det blir spennende å se hva de kommer til å praktisere i bhg.