Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 12:10   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Det er nok ikke så enkelt å ta det steget for en tenåring,
selv om de føler sterkt for det!
Jeg har flere tantebarn som mer enn gjerne ville konfirmere seg
i kirken, men det at de måtte døpe seg først satte en stopper for det.
Så det ble ingen konfirmasjoner på dem overhodet.

Vet du hva? Det syns jeg er helt greit. Er ikke ungdommene beredt til å la seg døpe for å konfirmere seg så betyr det ikke nok for dem og da er det riktig å la det være.

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Mitt poeng her var det at jeg syntes at man bør ta det samme valget for alle barna sine. Det syntes jeg er et viktig poeng.

Det er jeg enig i. Vi lot oss presse til å døpe enern, og da måtte vi døpe toern også.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det blir litt merkelig å bare invitere hjem uten å ha noe "arrangement" som anledning. De fleste kommer jo med relativt fine gaver og da blir det merkelig å "hoppe over" det som er tradisjonen syntes jeg da.

Den logikken din skjønner jeg bare ikke. Man kan da feire barnet selv om man ikke har et offentlig arrangement rundt det hele. Å trekke inn gaver her blir jo helt søkt. Hva har gavene med dette å gjøre??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.