Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er det med klesstørrelser?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 18:26   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Hva er det med klesstørrelser?

Vært ute på litt hurtigshopping. Skulle egentlig kjøpe sko, men det er jeg ikke så flink til å kjøpe. Klær derimot .

Uansett. Gikk forbi Vero Moda. Dvs, jeg gikk jo ikke forbi da, for i vinduet så jeg en sånn dongerytights uten lommer som jeg har lett etter i evigheter. Skle rett inn i str 27 og var veldig fornøyd med det .

Så fant jeg ut at jeg måtte ha noe til den. Var på Mexx og prøve en nydelig bluse i str 36. Passet kjempefint, om noe var den litt stor. Men så har jeg liksom shoppet så mye i det siste, og fikk meg ikke til å kjøpe en bluse til 600 penger når det er sko jeg trenger....

Så fant jeg ut at jeg jo kunne gå tilbake til Vero Moda og se om de hadde noe liknende der til en billigere penge. Type hvit sommerlig bluse. Og joda, de hadde flust. Så jeg rasket med meg en 5-6 stk. Noen i str S som jeg vanligvis bruker, og de de ikke hadde i S tok jeg i M. De skulle jo være litt løse....

Sa jeg løse? De i S kunne jeg bare drømme om å få på meg. De var ikke bare litt for små for å si det sånn. De i str M derimot, de var litt for små . Dvs at jeg måtte ha prøvd large om jeg skulle ha fått dem på meg . Sorry, jeg vet det bare er et tall på en lapp, men det er alt for nedtur å kjøpe noe i large. Kommer ikke på tale når jeg har trent & slanket meg ned i en smekker S .

Men seriøst, hvorfor i alle dager kan ikke de som produserer klær være noenlunde enige om hva som tilsvarer de ulike størrelsene, slik at vi stakkars shoppere vet hva vi skal ta med oss inn i prøverommet.

....og i morgen tror jeg jammen jeg skal tilbake og kjøpe den fiiiiine blusen som passet perfekt i str 36 .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.