Sv: Ang. barnebidrag...
Opprinnelig lagt inn av Tove, her.
Jeg får forskuddsbetaling fra NAV på 900 kroner, hadde jeg ikke tatt det gjennom NAV hadde jeg ikke fått en krone. Vet barnefar betaler (skal betale) 300 kroner pr. mnd....en vits 
Ut fra bregningene på NAV sine sider, så skal jeg nok ha litt mer enn det jeg får. Får se om jeg orker å gå gjennom papirmøllen en gang til, for å få høynet. Det koster meg noen kroner også. Må legge til at pappan har vesla ca. 4 dager pr. mnd. Jeg sender med alle klær og utstyr...som jeg få hjem igjen skittent...+ at det HVER gang er mas om å kjøre eller hente uten at det er mitt avsvar...noe er alltid galt med enten pappan, bilen eller været..det er lettvint å være pappa...
Er det hans ansvar? Både kjøre og hente?
Jeg spør av uvitenhet.
Jeg får også 900 kr. Han søkte endring da han var arbeidsledig, og jeg jobbet 100% som mellomleder. Jeg vet at hadde jeg søkt nå hadde vi fått mer. Men bidraget har irritert han siden han måtte betale, og han vet å lage livet mitt surt hvis jeg finner ut at jeg skal endre på det.
Jeg gjør som Tove, sender med alt av klær og utstyr, som til meg også kommer skittent hjem. Han spleiser ikke på en dritt, og passer på å kommentere det dersom jeg en gang har glemt av et eller annet som jeg skulle ha sendt med.
Jeg er egentlig helt enig med allium, rett skal være rett, de skal bidra, men jeg vet hvordan det kommer til å bli da.
|