Sv: Den nye operaen ...
Hadde man tenkt som noen her skriver så hadde vi aldri hatt Frognerparken, vakre offentlige rom, "paradegater", en vakker universitetsbygning, Nidarosdomen, utallige vakre kirker, lokalt kulturliv med alt fra korps til musikkskoler til barneteater til sogespel, Munch og Munchmuseum, Griegmusikk, osv. i det uendelige.
Det er fair å ikke være opptatt av kultur, estetikk, kunst, arkitektur. Men fellesskap handler om at man også løfter i flokk på ting som ikke gagner en selv. For MEG betyr det lite om veiene er dårlige. Vi kjører relativt lite bil. Tog til Tromsø gir jo jeg personlig blanke i. Landbrukssubsidier - betyr ingenting for meg.
Det finnes enormt mange mennesker som ønsker å bruke en opera. Det er jo kjempevanskelig å få billetter! Det hadde det også vært om prisene var høyere, tror jeg, men man hadde da begrenset tilgangen til de rikeste. Jeg syns det er verdt å betale for at kulturtilbud er alment tilgjengelige.
Ellers sier Mim og glitter og Kasia m.fl. bra ting.