Sv: Kan du jobbe i rot?
Jeg kjenner at jeg burde vært flinkere til å smårydde, for jeg lager ofte mat på rotete kjøkken, og det er egentlig noe av det verste jeg vet. Sånn at når man begynner med maten så er ingen kjeler rene, fordi de står nederst i oppvaskkummen med vann (og gammel saus) i seg og litt ekstra oppvask oppå seg, fordi ingen har ryddet ut av oppvaskmaskinen og skitne ting har begynt å hope seg opp over alt. Av samme grunn er det egentlig ingen plass til å begynne å rydde, fordi det ikke er noe ledig plass på benken til å sette fra seg noe. Og smuler alle steder! Inkludert på gulvet, slik at man kjenner dem gjennom sokkene. Og søppelposen er full, så det er ikke plass til å kaste noe så det skal bli ryddigere. 
Men når man ender med å ta ut søppelposen, sette i ny, tømme oppvaskmaskinen, fylle den med skittent servise, tørke av benkene og endelig - vaske opp kjelen nederst i kummen, så gir det jo en litt god følelse etterpå. Selv om man i mellomtiden kanskje har glemt hva man skulle lage til middag. :deler:
|