Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barneselskap for dummies

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 10:40   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barneselskap for dummies

I de bursdagene Poden har vært i, har det stort sett alltid vært pølse først, så noe lek, så bursdagssang og kake (vanligvis sjokoladekake, ofte boller og/eller muffins og/eller gelé i tillegg), og så mer lek, vanligvis kombinert/avsluttet med godtepose. I de fleste bursdagene tror jeg det har vært felles gaveåpning, som ungene har syntes vært morsomt å følge med på - sist hadde det visst vært "flasketuten peker på" for å bestemme rekkefølgen på gavene. Det har ikke pleid å være mye organisert lek for 3-4-åringene; en form for piñata eller fiskedam for å dele ut godteposer har gjerne vært det eneste, men jeg har også sett at noen har hatt stolleken (som jeg egentlig synes er litt "brutal", særlig for dem som må ut i de første rundene ) eller "kongen befaler" eller noe slikt. Nå når de er litt større hender det visst at det er mer avanserte leker, som Kims lek eller annet.

På femårsdagen hadde vi (etter ønske) både pølser og pizzasnurrer, og så var det sjokoladekake og muffins senere, og nonstop og sjokoladepenger drysset på bordet. Jeg synes de spiste forholdsvis mye, både mat og kake, men gutter på fem begynner jo å bli store også da. Foreldrene fikk også tilbud om mat og kaffe da de kom for å hente, og et par av dem ble sittende en god stund og prate og spise kake mens guttene lekte videre, det var veldig hyggelig.

Emneord
barnebursdag, barneselskap, gelé

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.