Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjipe mødre (Dagens Næringsliv)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 12:42   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjipe mødre (Dagens Næringsliv)

http://www.dn.no/forsiden/kommentare...=article_title

Kjip artikkel, er min første tanke. Er det virkelig mødrene som er eneansvarlige for skjevfordelingen av permisjonen? Er det mødre som tviholder på sitt, eller er det likefullt fedrene som sluntrer unna? Dæven, jeg blir faktisk provosert. Stakkars fedre, som ikke har ryggrad nok til å kreve sin rett.

Jeg synes også det er mildt sagt provoserende at artikkelforfatter sier at graviditet ikke er en sykdom, og at kvinner som er utslitt etter svangerskap heller bør sykemeldes fremfor å være i permisjon. Er kvinner fra naturens side ment å reise seg rett opp etter et svangerskap og være fullstendig restituert? Var det noe galt med meg som brukte et halvt år på å få tilbake fargen i ansiktet? Eller var det rett og slett helt normalt, all den tid et svangerskap er en enorm belastning på kroppen, for ikke å snakke om fødsel? At man heller ikke nødvendigvis får sovet ut etter denne påkjenningen gjør vel heller ikke saken bedre - sykeliggjør jeg meg selv da?

Én ting er å diskutere kvinners og menns likestilling på hjemmebane. Men denne artikkelen gjør ikke annet enn å latterliggjøre mødre, svakeliggjøre fedre og å bagatellisere hvor betydningsfullt det å bli en familie faktisk er for mennesker.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no