Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 15:54   #29
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser

Jeg nekter å gå med på at jeg er ødelagt. Jeg er virkelig ikke det. Og jeg nekter å gå med på at jeg er et offer også. Jeg var det. Da. Ikke nå.

Ja, for når man begynner å bruke absolutter i sine uttalelser, så prater man også om meg. Og der mener jeg så absolutt at jeg har innsikt nok til å kunne avvise at overgrep alltid vil gi ubotelige skader. Det er jo nettopp derfor det er så viktig med god og riktig hjelp. I tide. Det er faktisk håp.

Jeg, og mange med meg, er ikke "ødelagt vare". Og offerrollen passer ikke. Jeg blir provosert når noen vil brennmerke meg på bakgrunn av noe jeg har opplevd for mange, mange, mange år siden. Det er ofte grunnen til at jeg ikke forteller noe om mine erfaringer. Det er ikke skam. Det er ikke ubearbeidede traumer. Det er brennmerkingen og situasjonen jeg settes i der alt jeg videre sier om temaet tolkes som en "senskade" og ikke refleksjoner og innspill fra en oppegående person som har vært der og jobbet seg gjennom det. Og faktisk klart å bli helt bra igjen. For det kan faktisk bli helt bra igjen. Man må ikke nødvendigvis være ødelagt for livet.

Utifra forskjellige undersøkelser så kan opptil 30% av befolkningen ha vært utsatt for det som kan karakteriseres som seksuelle overgrep i barndommen. Jeg tror man skal være forsiktig med å slenge rundt seg med absolutter basert på egen kontakt med en liten bit av denne gruppen.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no