Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?
gratulerer med dagen bokormen!
Mine foreldre er veldig flinke til å huske bursdagen min, og kommer gjerne om de har mulighet (bor 4 timer unna, så det blir enten nærmeste helg, eller del av ferien). Og jeg får gave av dem og min bror. sms og telefoner fra noen venninner og tanter.
Mannen lager god mat til meg, av og til kake (men siden det er sommer tar vi gjerne heller jordbær og is...). Og gave dersom han er hjemme rundt de tidene.
Men problemet er at han er ELENDIG til å huske datoer... Han har aldri vært god på det...
Da minsten var liten skulle han ringe trygdekontoret for å ordne opp i noe med fedrekvoten ville de vite min fødselsdato. Han sa 5.*.**, så nei, så tenkte han en liten stund før han kom med riktig dato. Jeg sto like ved siden av og lo meg nesten skakk (lurer på hva dama i andre enden tenkte...)
Han er noe bedre med ungene sine datoer, men han må tenke litt der og...
Dette har han nok "arvet". Foreldrene hans (og brødrene) husker aldri min eller ungene sine dager. Kommer kun gave til ungene dersom vi "tilfeldigvis" nevner det når dagen nærmer seg eller de er på våre kanter i nærheten av dagene... At de glemmer meg driter jeg i, synes det er verre med ungene (de spør ikke etter gaver derfra...)
30 årsdagen min feiret jeg med noen venninner (5-6 stk) hos meg, mannen til den ene venninna lagde mat (han er kokk) og grillet, vi koste oss med godt drikke og skravla. Gubben hadde tatt med ungene til far sin den helga.