Enda en avsporing ang. julegaver
Det har jo blitt noen tråder om dette emnet nå etterhvert 
Jeg lurer på hvordan dere tenker når dere kjøper julegaver. Blir dere glad hvis mottaker kommer med ønskelister, eller blir dere irriterte, og tenker at dere vil bestemme selv hva dere vil gi i gave, og at mottaker er strforlangende hvis han/hun kommer med ønskeliste?
Jeg spør fordi mine foreldre aldri spør oss eller ungene hva ungene ønsker seg til jul og bursdag, og hvis vi kommer med tips til hva de ønsker seg, svarer de bare overbærende at jaja. Vi har allerede kjøpt gave vi. Dette kan være lenge før den aktuelle dagen.
Dette hadde jo forsåvidt vært veldig greit det, hadde det ikke vært for at de bommer så totalt hver gang . Ungene får kanskje en svær bamse, som er mye større enn de selv, selv om de aldri har vist noen som helst interesse for bamser...
Jeg har forstått ut fra andre anledninger at de tenker at siden det er de som kjøper gaven, så skal de bestemme hva de skal kjøpe. Mottaker har ingenting med å komme med ønsker.
Hvordan tenker så dere om dette?
Jeg blir veldig glad hvis mottaker av gaven kan fortelle meg noen ting som vedkommende ønsker seg, siden jeg da er sikrere på at gaven faller i smak 
Jeg vil bare presisere at jeg ikke kommer med kun dyre og storforlangende gavetips til besteforeldrene altså. På ønskelista til ungene står det alt fra hjemmestrikkede votter og labber, tegneark og blyanter til dyrere leker og ting de trenger 
|