Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere
Jeg og mine to søsken vokste opp på 60-tallet med en pakkekalender på deling. Syntes det var hyggelig med den kalenderen, men ville at storebror skulle venne seg til at han ikke fikk pakke hver dag allerede i fjor før lillebror var født, så da fikk han og pappaen annenhver dag. Men det ble mange ting likevel - litt for mye følte jeg - så i år har vi en hybrid pakke-og-opplevelsekalender fordelt på hele familien (storebror får annenhver dag mens vi andre deler på resten). Tror det er blitt færrest gaver og flest opplevelser, og til treåringen er det ting som nisselue til nissefest i barnehagen, et lite teatersminkesett, en utkledningsmaske, og et julehefte. Av opplevelser har vi bl.a. besøk på julemesse på Folkemuseet for mamma og poden i dag - stor suksess med tur i hest-og-vogn, kandisert eple, nisseverksted mm. Ellers har vi også pepperkakehuspynting, fest med gode venner, julegavelaging, kino med pappa og teater (Pulverheksa) med mamma. Tror det blir bra - jeg er i hvert fall svært fornøyd. 
Sist redigert av Tangina : 02-12-07 kl 21:29.
Årsak: Håpløs gramatikk. :gaah:
|