Sv: Hva er din mest harry egenskap?
Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.
Nerdete er en personlighetstype synes jeg... det er utrolig vanskelig å sette ord på det... men man kjenner dem igjen... og en av de tingene jeg forbinder med nerder er at de gjerne stadig putter inn engelske ord når de snakker.
Det er ikke et karaktertrekk jeg forbinder med nerder - jeg bruker nerd om en type folk som har veldig omfattende og detaljerte kunnskaper om et (gjerne veldig begrenset og/eller obskurt) emne, og som er opptatt av detaljer i dette som "vanlige" folk ikke tenker på eller synes er nyttig eller interessant - og som kanskje på den annen side er lite opptatt av mye som "vanlige" folk er opptatt av. (Jeg er nok litt nerdete, men ikke så mye som mange andre jeg kjenner. Jeg har derimot veldig sansen for nerder.) Den typen spesialkunnskap/-interesse kan kanskje gjøre at man har et spesialisert vokabular og ofte bruker fagord, som da gjerne kan være engelske - men å slenge inn alminnelige engelske fraser i dagligtalen synes jeg ikke har noe med om man er nerd eller ikke å gjøre.