Sv: Snobbete eller harry
Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.
Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men det er helt tydelig for meg at mange (alle?) dere som svarer snobbete, legger noe fullstendig annet i det enn jeg gjør. Ekte snobber er nedlatende, blåste i hodet og ufordragelige mennesker. Jeg tror ingen av dere vil bli oppfattet som det.
Jeg svarte ikke egentlig ut fra hva jeg (eller du ) mener med "snobbete", men ut fra at jeg opplever at en del ting som jeg synes er helt OK av en del mennesker karakteriseres som "snobbete", og at jeg ikke synes det gjør noe.
Eller kanskje heller: Jeg tror det er flere som oppfatter meg som snobbete enn som harry, og jeg vil heller være sånn som jeg er enn å være helt annerledes.
Det kommer jo (igjen) an på hvilket scenario man ser for seg og svarer ut fra. Hvis folk jeg respekterer og setter pris på skulle oppfatte meg som ufordragelig og blåst i hodet, ville det være ganske trist, men hvis totalt ukjente mennesker som jeg ikke har noe til felles med tror at jeg er nedlatende, så mister jeg ikke nattesøvn over det. (Og en tilsvarende analyse kan gjøres ut fra ulike tolkninger av å "bli oppfattet som harry", selvsagt.)