Sv: En god tilbakemelding
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Hvorfor er det da slik at fordi dette er en nettside så forbeholder folk seg til å gi ganske "dårlige tilbakemeldinger" ettersom de finner det for godt? Hvorfra kommer da vanen med å gi "røde prikker" når man er uenig med en annen persons meninger? Greit nok å markere seg hvis noen går over streken og henger ut en med-debattant, men hvorfor bruke dette når det er meningsforskjeller? Det blir jo det samme som om man IRL skulle gått omkring å gitt "rødt kort" til alle de som ikke er enige med en selv? Kan ikke helt se for meg hvordan man ville fungert på en arbeidsplass om man gikk rundt og delte ut like mange "røde kort" som "grønne oppmuntrings-tilbakemeldinger"...
Bekalger avsporingen til "røde prikker" - men en av de viktigste grunnene til at jeg avstår fra å bruke røde prikker (tror jeg har gitt en eller to?) er nettopp fordi de sender et signal som er så negativt. Har registrert at mange forklarer sin bruk ut fra sine egne kriterier - men jeg synes de får en slags "hakke-på-mentalitet" - som vi nok ikke ville ha drømt om å ha tillatt oss IRL...
Jeg mener røde prikker hører til i enkelte av barnesykdommene.....og stort sett bare der.
|